نماينده مردم نقده در مجلس :

وجود جریان های سیاسی قوی حضور مردم را در انتخابات پررنگ می کند

وجود جریان های سیاسی قوی حضور مردم  را در انتخابات پررنگ می کند

گروه خبر:عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه وجود جریان¬های سیاسی قوی حضور مردم را در انتخابات پررنگ می¬کند گفت: نیازی نیست حتما لیست بزرگی ببندیم بلکه باید با ظرفیت واقعی خود وارد صحنه بشویم.
به عبدالکریم حسین‌زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما این است که تحزب به مفهوم واقعی آن شکل نگرفته است، گفت: حتی کسانی که شعار تحزب را می‌دهند و خودشان هم عضو حزب هستند تا حدودی پایبند به اصول تحزب و حزب‌گرایی نیستند.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس افزود: برای اجرای دقیق حزب‌گرایی باید افراد را از نظر حزبی شناسنامه‌دار کنیم تا افراد بر اساس گفتمان سیاسی شفاف و مشخص، با برنامه‌های عملی مشخص وارد سیستم های انتخاباتی از پارلمان محلی تا پارلمان ملی شوند. در پارلمان ملی مردم براساس برنامه هایی که توسط پارلمان ها ارائه شده است، پرسش گری کنند که این جریان‌ها چه کرده‌اند و چه فعالیت هایی داشته‌اند.وی انتخابات پیش رو شامل مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری را مهم و تعیین کننده خواند و گفت: جریان‌های سیاسی باید براساس شناسنامه‌های سیاسی خود وارد کارزار انتخاباتی شوند. قابل پذیرش نیست که به عنوان مثال وقتی وزیری وارد کابینه می‌شود، اعلام می کند که از حزب خودم استعفا می‌دهم یا به عنوان مثال افرادی که وارد مجلس می شوند، اعلام می کنند که در مدار میثاق نامه‌ای که برای ائتلاف نوشته بودند، نیستند.عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در کشور ما اکثر ائتلاف‌ها به صورت کتبی نیست لذا افراد، خود را مقید به ائتلاف نمی‌دانند چون تفاهمنامه و میثاقی بین جریان‌ها امضاء نشده است.نماینده نقده گفت: ائتلاف در صورتی که دو طرف مقید به میثاق نامه و تفاهم نامه مشترک باشند و افراد جرئت تخطی از میثاق نامه را نداشته باشند، امکان‌پذیر است.وی افزود: اما اگر روال گذشته در مورد ائتلاف مجددا تکرار شود به نظر من جریان اصلاح‌طلبی به اندازه کافی اینگونه ائتلاف‌ها را تجربه کرده و نیاز به ائتلاف ندارد.
حسین زاده اظهار داشت: افرادی که در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارند، جزو دایره اصلاح‌طلبان هستند و شامل افرادی می‌شوند که به دنبال تحقق خواسته‌های ملت هستند و به صورت حداکثری تحقق مطالبات وکلای خود را پیگیری می‌کنند.وی تأکید کرد: از نظر من لیست واحد اصلاح‌طلبان به معنای حضور افرادی است که در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند. افراد خارج از این دایره، در صورتی که در لیست اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند در قالب ائتلاف حضور می‌یابند.وی تصریح کرد: ائتلاف را به صرف اینکه میثاق نامه مکتوب وجودداشته باشد، قبول دارم. در غیر این صورت به نظر من هر کسی که دارای اندیشه سیاسی است، باید قلم جهان بینی و جریان سیاسی خود را در دست داشته باشد تا مردم از کسی که باور قلبی به گفتمان سیاسی خاص دارد، مطالبات خود را پیگیری کند.
حسین زاده خاطرنشان کرد: نمی‌توان از کسی که باورپذیری و تعهد به یک گفتمان سیاسی ندارد، انتظار داشت مطالبات سیاسی قشر خاصی را دنبال کند.
نماینده مردم نقده افزود: اینکه می‌شنویم عده‌ای از دوستان معتقدند که ائتلاف پاسخگو نخواهد بود، به این دلیل است که می‌بینند بخش کثیری از مطالباتشان روی زمین مانده است. تا زمانی که باورپذیری در مورد یک جریان سیاسی وجود نداشته باشد در راستای تحقق مطالبات آن نیز گام‌های اساسی را بر نمی‌داریم و حتی حاضر نیستیم هزینه حداقلی بابت آن پرداخت کنیم.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت:در مجلس دهم به دلیل تشکیل فراکسیون‌های سه گانه و خارج شدن از فضای اصلاح‌طلب، اصول‌گرا یک موازنه منفی در مجلس ایجاد شد. این موازنه منفی هیچگاه خطوط طرح‌ها و لوایح و حتی مباحثی که در صحن علنی در حوزه استیضاح‌ها و سوال ها ایجاد می‌شد را قابل پیش‌بینی نمی‌کرد و موجب ایجاد فضای عدم قطعیت در ساحت سیاسی کشور شده بود. این فضای عدم قطعیت به دلیل اینکه برخی افراد دائماً در حال حرکت در این دو جریان بودند، وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: ما در انتخابات مجلس دهم با اعتدالیون ائتلاف کردیم. همه جا اعلام کردند حدود ۱۶۰ نفر از اعضای لیست امید به داخل مجلس راه یافته اند. ما با یک عدد انبوه وارد مجلس شدیم اما عدد کوچکی از ما در مجلس باقی ماند.حسین‌زاده گفت: به نظر من جریان سیاسی از عدم ائتلاف متضرر نمی‌شد. وقتی جریان سیاسی با ظرفیت واقعی خود به صحنه وارد شود، مردم نیز به اندازه ظرفیت همان جریان سیاسی، به آن نزدیک می‌شوند. لازم نیست دوستان تلاش کنند که در تهران یا شهرستان‌ها، لیست بزرگی ببندند. ما باید لیست واقعی ببندیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 10