- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

واگذاری رانتی امکانات دولتی در گذشته چالش آفرین بوده است

Posted By admin On آذر ۸, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۳۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت: واگذاری رانتی امکانات دولتی در دولت گذشته برای استان چالش آفرین بوده و مدیران دستگاه ها نباید اجازه تکرار این امر را بدهند.
محمد مهدی شهریاری چهارشنبه شب در پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: هدف از واگذاری خدمات دولت به بخش خصوصی کوچک سازی و چابک کردن دولت است که دولت گذشته از این هدف دور شد ولی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید، این روند تغییر می یابد.
وی اضافه کرد: نظارت ضعیف در واگذاری اماکن و خدمات به بخش خصوصی در دولت های نهم و دهم مشهود بود ولی این نظارت در دولت یازدهم و دوازدهم اجازه رانت بازی را نمی دهد.
وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر بودجه دولت صرف پرداخت حقوق و هزینه های دولت می شود، بیان کرد: در شرایط کنونی باید مشارکت بخش خصوصی را بیشتر کنیم تا دولت کوچک تر و ارائه خدمات به بخش خصوصی سپرده شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، دولت تنها وظیفه نظارتی را به جز در بخش های مهمی نظیر امور دفاعی، بهداشت و آموزش بر عهده دارد، ادامه داد: باید از تجربه این کشورها برای کوچک سازی دولت بهره ببریم.
شهریاری با اشاره به قابلیت واگذاری یکهزار و ۶۰۰ طرح دولتی به بخش خصوصی در آذربایجان غربی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا فهرست اماکن و امکانات دولت قابل واگذاری به بخش خصوصی در آذربایجان غربی و همچنین آیین نامه های موجود در این زمینه را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دهد.
وی همچنین از اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی خواست تا در ۲ ماه آینده فهرست کاملی از اموال و املاک ادارات استان را به کارگروه اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.
رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه، واگذاری اماکن و خدمات دولت به بخش خصوصی را مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان برای جذب بخش خصوصی برای مشارکت باید در واگذاری اماکن و خدمات به بخش خصوصی ایجاد جاذبه و انگیزه کنند.
به گزارش ایرنا، مشکل واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی از جمله مشکلات اساسی در راستای کوچک سازی دولت به شمار می رود و در سال های طولانی گذشته این مشکل برطرف نشده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%88%d8%a7%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%86/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.