معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی حیاتی است

واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی حیاتی است

آراز آذربایجان-معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی حیاتی است.
میراشرفی در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان آذربایجان‌غربی، با محوریت طرح و بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با گمرک استان و نحوه تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، که با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس، معاون گمرک ایران، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و مسئولین و کارشناسان ذی‌ربط در محل سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی تشکیل شد با اشاره به اینکه قرن ۲۱ قرن آسیا خوانده شده است، گفت: بزرکترین بنادر دریایی و هوایی اکنون در آسیا بوده و دارای وضعیت بسیار اسثتنایی هستند.
وی با شاره به سیاست‌های دولت در فاصله گیری از تصدی‌گری و جایگزینی بخش خصوصی در شرایط خاص از جمله پروسه‌های اجرایی در امر تصدی‌گری، واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی را امری مهم و حیاتی دانست.
معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران،با تأکید بر اجرایی نمودن پروسه تغییر در برخورداری از مزایای دهکده‌جهانی و رفاه گفت: مدیران استانی نیز جهت استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و نقاط قوت استانی در همسایگی با چهار حوزه مهم بین المللی و دوری از نگاه جزیره اقدام نموده تا در جذب سرمایه‌گذاران نقش مهمی را ایفا نمایند.
در ادامه این نشست حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، توسعه زیرساخت های تجاری، حمل و نقلی و لجستیکی را از مهمترین راهبردهای توسعه استان دانست.
حسینی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و هم مرزی با سه کشور خارجی، داشتن پایانه ها و گمرکات متعدد، معادن غنی و ظرفیت های کشاورزی و … می تواند به یکی از توسعه یافته ترین استان های کشور تبدیل شود که به جد پیگیر استفاده بهینه از ظرفیت های استان در حوزه های مختلف هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارآذربایجان غربی، توسعه تجارت فرامرزی را از دیگر برنامه های مهم استان عنوان کرد و گفت: از مسئولان کشوری انتظار می رود نسبت به توسعه زیرساخت های تجاری و زیرساخت های حمل و نقلی و لجستیکی استان که بعنوان یک راهبرد می تواند نقش بسزایی در توسعه و رونق اقتصادی استان داشته باشد، توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین از رئیس کل گمرک ایران خواستار توسعه و تجهیز گمرکات استان شد و گفت: گمرکات آذربایجان غربی در واقع پیشانی کشور هستند و تقویت این گمرکات، در واقع بسترسازی برای توسعه و تقویت ارتباطات بین المللی، تجارت، صادرات و واردات خواهد بود.
همچنین در ادامه جلسه نادر قاضی‌پور، نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس، با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی، شریان اصلی اقتصاد کشور است، گفت: در سطح استانی، نگاه مسئولین اقتصاد باید از نگاه بخشی به فرابخشی تغییر یابد.
وی در رابطه با دستیابی به اقتصاد بدون اتکاء به درآمدهای نفتی، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و رونق تولید در کشور و اقتصاد بدون نفت نباید فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان نایده گرفته شود.
قاضی‌پور، با اشاره به اینکه باید به گمرکات استان اختیارات بیشتری داده شود، گفت: در راستای اشتغال زایی و ریشه یابی دلایل ضعف اقتصادی استان و با تحلیل عوامل موثر در آن، لازم است ضمن فعالتر نمودن گمرکات استان با دادن اختیارات بیشنر و تام به آنها، ان شاالله شاهد افزایش رفاه و شاخص های توسعه در استان باشیم.
در ادامه جلسه، داود غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان آذربایجان‌غربی، با حضور کلیه مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع بصورت متوالی و منظم و با برگزار می‌شود، گفت: جلسه مذکور با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کسب و کار و رونق تولید استان، با هدف بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با گمرکات استان برگزار شده تا در نهایت بتوان از پتانسیل‌های اقتصادی استان، بنحو مطلوب، برای بهبود وضعیت استفاده کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 16