نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

واگذاری کودکان بی سرپرست نباید با نگاه داد وستدی باشد

واگذاری کودکان بی سرپرست نباید با نگاه داد وستدی باشد

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واگذاری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست نباید با نگاه دادوستدی باشد، گفت: نباید با یک اشتباه، بار دیگر کودک ضربه دیگری را متحمل شود. همایون هاشمی درباره واگذاری ۱۵ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های متقاضی، افزود: این اقدام مثبتی از سوی سازمان بهزیستی است که می تواند در آینده نیز این آمار افزایش یابد و تعداد زیادی از این کودکان تحت پوشش قرار گیرند.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته نباید به این موضوع نگاهی دادوستدی داشت زیرا واگذاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بسیار حساس است و نباید با یک اشتباه، بار دیگر کودک ضربه دیگری را متحمل شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: این کودکان به هر دلیلی طعم تلخ بی سرپرستی را چشیده است و نباید با شتابزدگی کودک را به خانواده ای سپرد که قادر به نگهداری وی نیست.
هاشمی یادآور شد: قانون حمایت از کودکان و بی سرپرست وبدسرپرست طی چند سال اخیر نیز مورد بازنگری قرار گرفت و برخی اشکالات آن رفع شد که بعد از اصلاح این قانون سرعتی در واگذاری کودکان به خانواده ها شکل گرفت.
وی تاکید کرد: اگرچه نباید با سرعت و شتابزدگی کودکان را به خانواده های متقاضی واگذار کرد اما باید این واقعیت را نیز پذیرفت که نباید سیر حضور این گروه از کودکان به مراکز حمایتی افزایش یابد و باید با اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید مستندات علمی و نظام روانشناسی در واگذاری کودکان دیده شود در غیر این صورت ممکن است کودک برای بار دوم طعم تلخ یتیمی را خواهد چشید./
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از مشکلات سازمان مدیریت بحران درشرایط فعلی، گفت: باید از تجربیات کشورهای دیگر در مدیریت بحران استفاده کرد. ی تاکید کرد: معضل کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست واقعیت تلخ بسیاری از جوامع یا کشورهاست که ریشه‌های آن به نهاد خانواده و جامعه بازمی‌گردد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کودکانی که در مراکز بهزیستی زندگی می‌کنند تا ?? سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود.
رسول خضری در تشریح سفر خود به روسیه با هدف شرکت درکنگره جهانی مدیریت بحران در شرایط اضطرار، گفت: در این کنگره کشورهای مختلفی شرکت کرده و تیمی متشکل از ۵۰ نفر از سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در این کنگره حضور داشتند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برای شرکت در این کنگره های جهانی باید از مدت ها قبل برنامه ریزی شود، افزود: گروه‌های امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران باید در انجام این گونه مانورها سهم قابل قبولی داشته باشند، به عنوان مثال اردن دراین کنگره درقسمت مختلفی از این مانورها حضور پررنگی داشت؛ این درحالی است که برنامه ریزی های مسئولان برای حضور تیم ایران در این کنگره قابل قبول نبود.
وی با بیان اینکه در این کنگره مانورهایی در حوزه امداد و نجات آتش سوزی های ساختمان های اداری و مسکونی، دریا، آتش سوزی در مراکز نفتی و پتروشیمی ها انجام شد، تصریح کرد: همچنین مانورهایی درحوزه آتش سوزی جنگل ها وسقوط هواپیما نیز صورت گرفت، ضمن اینکه این مانورها در طول سال چندین بار اجرایی شده و مهارت ها به واسطه برگزاری این کنگره ها در مدیریت بحران افزایش پیدا می_کند.خضری گفت: متاسفانه تیم ایران به صورت عملیاتی در این مانورها شرکت نکرد، البته دیداری با وزیر کنترل موقعیت های اضطراری فدراسیون روسیه و رییس صلیب سرخ این کشور انجام شد؛ همچنین جلسه ای نیز با حضور مسئولان مرکز دفاعی مدنی برگزار شد و بازدیدی از مراکز کنترل بحران و امداد و نجات روسیه انجام گردید.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران با مشکلاتی رو به رو است، افزود: از ۴۳ بلایای طبیعی، ۳۳ مورد در کشور رخ می دهد، بنابراین باید در این بحث اقدامات جدی صورت گرفته و از موازی کاری ها در مواقع بحران جلوگیری شود؛ ضمن اینکه باید تعامل دولت و مجلس را در مدیریت بحران افزایش داد./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 7