واکسیناسیون کرونا فعلا برای زیر ۷۰ سال در آذربایجان غربی انجام نمی شود

واکسیناسیون کرونا فعلا برای زیر ۷۰ سال در آذربایجان غربی انجام نمی شود

آراز آذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هیچ کمبودی برای واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان نداریم.
دکتر جواد آقازاده در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال گفت: در حال حاضر دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بر حسب، فواصل زمانی واکسن تزریق شده، انجام می شود.
وی یادآور شد: فاصله زمانی بین دو دوز واکسن آسترازنکا سه ماه است.
وی ضمن تاکید بر پوشش ۷۵.۶ درصدی واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان گفت: ۲۴.۴ درصد از افراد بالای ۷۰ سال که واکسینه نشده اند دوز اول را دریافت خواهند کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در ارومیه برای رفاه حال همشهریان علاوه بر مراکز بهداشتی پایگاه شقایق ، پایگاه خودرویی جنب خیابان ورزش به صورت دو لاینه مسئولیت تزریق واکسن را برعهده دارند.
وی در ادامه بیان کرد: پایگاههای حضرت پور ، رازی ، المهدی برای رفاه حال همشهریان به پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون کرونا اضافه شده است.
آقازاده در خصوص ساعتهای کاری پایگاههای تجمیعی یادآور شد: ساعت های تزریق واکسن در این پایگاه ها از ۹ صبح تا ساعت ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۹می باشد و در مراکز بهداشتی تزریق واکسن کرونا در وقت اداری انجام می شود.
وی با بیان اینکه از کلیه افراد بالای ۷۰ سالی که واکسن دوز اول و یا دوم را دریافت نکرده اند؛ دعوت می شود تا هر چه سریعتر با مراجعه به پایگاه های سطح شهر واکسینه شوند، ادامه داد: در صورتی که فرد بالای ۷۰ سالی در سامانه الکترونیکی salamat.gov.irثبت نام نکرده باشد می تواند با مراجعه به پایگاه واکسیناسیون، واکسن کرونا را دریافت نماید و کسانی که در سامانه الکترونیک ثبت نام نموده باشند، پیامک برای این عزیزان ارسال می شود.
آقازاده گفت: افرادی که جزء بیماران خاص و یا جانبازان هستند و دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند حتما برای دریافت دوز دوم مراجعه کنند.
وی با تاکید بر واکسینه شدن کامل پرسنل بهداشت و درمان افزود: هیچ مشکلی از لحاظ واکسن کرونا برای بالای ۷۰ سال وجود ندارد و فعلا واکسیناسیون گروه های سنی زیر ۷۰ سال انجام نمی شود.
آقازاده با تاکید بر این باور که بعد از تزریق واکسن امکان ابتلا به کرونا وجود ندارد، گفت: با تزریق واکسن کرونا شدت بیماری در فرد مبتلا کم می شود و مسئله دیگر ناقل بودن فرد واکسینه شده است که لازم است خود مراقبتی و استفاده از ماسک را سرلوحه خود قرار دهند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


× 2 = ده