واکسیناسیون دُز چهارم کرونا در آذربایجان غربی پنج رقمی شد

واکسیناسیون دُز چهارم کرونا در آذربایجان غربی پنج رقمی شد

آراز آذربایجان،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با حضور بیشتر شهروندان در مراکز واکسیناسیون، استقبال از دُز چهارم هم بیشتر شده و بعد از مدت‌ها، میزان واکسیناسیون این دُز در استان پنج رقمی شد.
دکتر محمدامین ولی زاد افزود: طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۵۱۷ نفر تاکنون دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که البته رقم بسیار کمی نسبت به جامعه هدف است.
وی اضافه کرد: هر چند این رقم ۲ برابر میزان تزریق در یک هفته پیش شده ولی هنوز با اهداف واکسیناسیون دُز چهارم فاصله زیادی داریم بطوریکه میزان واکسیناسیون به نیم درصد جامعه هدف هم نرسیده است.
ولی زاد ادامه داد: باید شهروندان بیشتر از تزریق این دُز استقبال کنند تا زمینه برای ارتقای ایمنی در جامعه افزایش یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به افزایش واکسیناسیون روزانه به بیش از ۲ هزار نفر طبق آخرین آمار ثبت شده در استان، اظهار کرد: ظرفیت تزریق واکسن در استان بسیار بیشتر از این ارقام است و امیدواریم میزان استقبال روز به روز افزایش یابد.
ولی زاد گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار دُز از نوبت اول، ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار دُز از نوبت دوم و یک میلیون و ۷۸ هزار دُز از نویت سوم واکسیناسیون کرونا تزریق شده است.
وی یادآور شد: میزان پوشش دُزهای اول تا سوم کرونا در آذربایجان غربی به ترتیب ۸۴، ۷۵ و ۳۴ درصد است.
میزان واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی به ۶ میلیون و ۱۳۸ هزار دز رسیده که ۴.۱ درصد کل واکسیناسیون در کشور را شامل می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = نُه