نماينده مردم بوکان درمجلس:

وام ۱۶۰ میلیونی می تواند قیمت مسکن را بطور کاذب گران کند

وام ۱۶۰ میلیونی می تواند قیمت مسکن را بطور کاذب گران کند

گروه خبر:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان سود و اقساط بالای وام ??? میلیونی مسکن گفت: بخش مسکن با افزایش وام خرید مسکن با نرخ های بالای سود و همچنین اقساط نجومی از رکود خارج نمی شود.
محمدقسیم عثمانی درگفت و گو با خانه ملت در خصوص افزایش میزان وام مسکن گفت: فراهم آوردن شرایط برای خانه دار شدن مردم یکی از وظایفی است که دولت ها باید به آن توجه کنند؛اما تسهیلات بانکی جدید درنظر گرفته شده برای خرید مسکن،حداقل برای خانوارهایی که درآمد متوسط و پایین دارند، کارایی نخوهد داشت. نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:یک چهارم درآمد خانوارها باید برای تامین مسکن هزینه شود،این درحالی است که براساس اخبار شنیده شده میزان هر قسط وام مسکن ماهانه بیش از ۲میلیون تومان است که باید سوال کرد چه تعدادی از خانوارهای کشور درآمد ماهانه بیش از هشت میلیون تومان دارند؟این نماینده مردم در مجلس نهم،افزود:باید پذیرفت بسیاری از زوج های جوان کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند؛بنابراین با توجه به این واقعیات پرداخت اقساط وام های ۲ میلیون تومانی مسکن از توان آن ها خارج است.عثمانی افزود:علاوه برای میزان بالای وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن،موضوع نرخ سود بالا و هزینه اوراق تسهیلات خرید مسکن نیز تناسبی با درآمد خانوارهای متوسط و کم درآمد ندارد. وی گفت: وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن ممکن است دستاوردهای دولت یازدهم را در زمینه کنترل قیمت زیر سوال ببرد به دلیل اینکه می تواند قیمت را تا حدی بطور کاذب بالا ببرد.
عثمانی ادامه داد:باید مسئولان و متولیان توجه کنند که بخش مسکن با افزایش وام خرید مسکن با نرخ های بالای سود و همچنین اقساط نجومی از رکود خارج نمی شود. عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد:وام ها در بخش مسکن باید به نحوی ارائه شود که با درآمد خانوارهای متوسط و کم درآمد تناسب داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 2