مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان غربي:

والیبال دوستان استان صف خود را از تماشاگرنماها جدا کنند

والیبال دوستان استان صف خود را از تماشاگرنماها جدا کنند

گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: هواداران والیبال دوست استان و شهر ارومیه باید در برخورد با برخی افراد تماشاگرنما هوشیار باشند و صف خود را از آنها جدا کنند.
عبدالله چمن گلی افزود: استان آذربایجان غربی رنگین کمانی از قومیت ها، مذاهب و اقوام مختلف ترک و کرد، شیعه و سنی و آشوری و ارمنی است و اهالی این خطه سالهاست که در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کسانی که در فضای ورزشی می خواهند به اهداف شوم خود برسند، دشمن صلح و آرامش همه این ملت هستند.
وی در پاسخ به ادعای برخی خبرنگاران تهرانی در بروز برخی اتفاقات رخ داده در دیدار والیبال شهرداری ارومیه و بانک سرمایه اظهار کرد تماشاگران والیبال بلد و مشتاق ارومیه ای سابقه_ای طولانی برای حضور در سالن های والیبال دارند و به نحوه تشویق و حمایت تیم والیبال خود آشنایی و تبحر کافی دارند.
چمن گلی گفت: عملکرد چند تماشاگرنما از حساب هواداران و تماشاگران خونگرم و پرشور ارومیه ای جداست و نباید اجازه دهیم برخی افراد با قضاوت های عجولانه سابقه و حیثیت ۵۰ ساله تماشاگران آذربایجان غربی و والیبال ارومیه را زیر سوال ببرند.
وی ادامه داد: مسوولان حراست اداره کل ورزش و جوانان گزارش کامل دیدار تیم های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه را تهیه کرده اند و بلافاصله چند نفر تماشاگرنمایی که اقدام به بر هم زدن نظم سالن بودند ، شناسایی شده اند که با آنها برخورد قاطعی انجام خواهد شد.
چمن گلی اضافه کرد: من در روز مسابقه به احترام چند صد نفر از مردمی که پشت درهای بسته ورزشگاه غدیر ارومیه مانده بودند، وارد سالن نشدم و خواستم به این طریق به آنها نشان دهم که رعایت منش پهلوانی و عدالت در ورزش بیشتر از قهرمانی ارزش دارد.
وی گفت: فرهاد پیروت پور یکی از ملی پوشان ارزشمند و با اخلاق است و جایگاه خاصی در بین مردم ارومیه و ملت ایران دارد و خود این ورزشکار نیز به خوبی می داند که هواداران ارومیه ای علاقه خاصی به وی دارند.
وی ادامه داد: ورزش حرفه ای به دلیل حساسیت بالایی که در سطح جامعه دارد همواره دارای حاشیه های فراوانی است و اصحاب رسانه و خبرنگاران نباید به این اتفاقات دامن بزنند.
چمن گلی افزود: به طور یقین اتفاق خاصی در سالن غدیر ارومیه نیفتاده است ولی من به عنوان متولی ورزش استان از فرهاد پیروت پور و بازیکنان تیم بانک سرمایه که فکر می کنند به آنها توهین شده است، عذرخواهی می کنم.
وی افزود: ورزش زبان بین المللی دنیاست و متعلق به یک منطقه، کشور و اقوام خاصی نیست و قبل از رقابت، رفاقت را در بین ورزشکاران تقویت می کند.
درهفته نخست رقابتهای لیگ برتر والیبال کشور چهارشنبه هفته گذشته دو تیم شهرداری ارومیه و بانک سرمایه به مصاف هم رفتند که این دیدار به نتیجه ۳ بر یک به نفع ارومیه به پایان رسید.
یک روز پس از پایان این دیدار برخی خبرنگاران تهران و سایت های خبری پایتخت با وجود اینکه در سالن هم حضور نداشتند، اقدام به انتشار اخباری مبنی بر توهین و فحاشی از سوی تماشاگران ارومیه ای به بازیکنان بانک سرمایه کردند که مسوولان، مردم و اصحاب رسانه استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه این امر را رد کرده و موضوع پیش آمده را جزئی و شعار چند نفر تماشاگرنما عنوان کردند.
محمود حداد ناظر دیدار شهرداری ارومیه و بانک سرمایه نیز مسوولیت داشت که در صورت بروز توهین و فحاشی از سوی تماشاگران ارومیه_ای نسبت به بازیکنان بانک سرمایه، این مسابقه را قطع و از ادامه آن جلوگیری کند که ادامه بازی و نتیجه به دست آمده نشان می دهد که اتفاقی جدی در سالن رخ نداده و بیشتر بزرگنمایی رسانه ای است.
همچنین درهمین مورد شهردارارومیه ازخانواده فرهاد پیروت پور دلجویی کرد واز این بازیکن ارزنده مهابادی تیم والیبال شهرداری ارومیه و از پدر و خانواده وی خواست که در تمامی بازی های این تیم در ورزشگاه غدیر ارومیه حضور یابند.محمد حضرت پور شهردار ارومیه در جلسه ای رسمی در باشگاه شهرداری ارومیه که با حضور احد یوسفی مدیرعامل این باشگاه و سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه برگزار شد، از خانواده فرهاد پیروت پور بازیکن مهابادی این باشگاه دلجویی کرده و به طور رسمی از آنها به علت بی احترامی چند تماشاگرنما عذرخواهی کرد.
حضرت پور با بیان اینکه فرهاد پیروت پور یکی از مهره های کلیدی و ارزنده چند سال گذشته تیم شهرداری ارومیه است، گفت: بی_احترامی به هر شخصی از نظر ما مذموم است و خوشحالیم که فرهاد پیروت پور به عنوان یک ورزشکار، خود به قضیه واقف است.
وی همچنین بیان کرد: این بازیکن در آن فضای ملتهب به دور از اظهارنظر احساسی و هیجانی پیامی آرامش بخش خطاب به هوادارانش صادر کرده که شایسته تقدیر است و به یقین این تدبیر به هنگام، پاسخ قاطعی بر سوء استفاده عوامل و مزدوران بیگانه است.
وی با تقدیر از بصیرت و هوشمندی فرهاد پیروت پور به علت پخش پیام خود در فضای مجازی جهت جلوگیری از دخالت عوامل سودجو و تفرقه افکن افزود: مورد پیش آمده در سالن از سوی تماشاگران واقعی نبوده است.
وی اظهار کرد: بیانیه صادره از سوی این بازیکن با اخلاق به توجه به فضای ملتهبی که عده_ای ضدانقلاب و مغرض به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند، قوت قلبی برای تقویت آرامش و صمیمیت میان شهروندان و هواداران واقعی ورزش والیبال بود.وی ادامه داد دشمنان سعی دارند از هر نقطه کوچکی برای تفرقه افکنی استفاده کنند در حالی که ما در استانی با قومیت های متنوع و متکثر با همدلی و وحدت با هم زندگی می کنیم و این برای دشمنان ناراحت_کننده است.
حضرت پور همچنین گفت: عوامل این حرکت زشت از سوی دستگاههای امنیتی دستگیر شده و به سزای اعمال خود خواهند رسید.
وی ادامه داد: هرگونه التهاب افکنی و ایجاد اختلاف قومی از سوی عده ای محدود، آرامش و امنیت سه میلیون شهروند آذربایجان غربی را به مخاطره می اندازد و برادران ترک و کرد زبان این استان نباید چنین فضایی را برای فرصت طلبان فراهم کنند.
شهردار ارومیه گفت: ورزش برای شهر ما و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و تقویت روحیه شادابی و نشاط آنان مفید است و اجازه نخواهیم داد این تیم ورزشی محملی برای کسانی که عقده های قدیمی با جمهوری اسلامی دارند، باشد.
فرهاد پیروت پور بازیکن کرد و مهابادی تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز در این جلسه گفت: از همان لحظات اولیه رخ دادن موضوع از گروه ها و طیف های مختلف معارض با نظام با من تماس گرفته و سعی در سوء استفاده از موضوع کردند که بنده هیچ اعتنایی به آنها نداشتم.پدر فرهاد پیروت پور نیز در این دیدار با تقدیر از دوراندیشی مسوولان باشگاه شهرداری ارومیه در کاهش التهاب به وجود آمده گفت: همه شهروندان آذربایجان غربی مسلمان و مقید به فرایض دینی و برادران دینی هستند و تعدد قومی و زبانی عامل کینه و عداوت نیست بلکه باید فضایی برای نزدیکی و همزیستی مسالمت آمیز اقوام باشد.
وی ادامه داد: تیم والیبال شهرداری متعلق به همه والیبال دوستان در سراسر استان است و کرد و ترک و شیعه و سنی برای موفقیت های این تیم شاد می شوند، بنابراین نباید این سرمایه ارزشمند را با مرزبندی های بی جهت به حاشیه برد و موجب تفرقه میان قومیت ها شد.شهردار ارومیه در پایان این جلسه چهار عدد کارت مخصوص جایگاه ویژه تماشاگران مسابقات خانگی والیبال را به خانواده پیروت پور اهداء کرد و از آنها خواست با حضور در تمامی بازیهای تیم والیبال شهرداری ارومیه همچون گذشته یار و یاور آنها باشند.به گزارش ایرنا، برخی از حاشیه های رخ داده از جمله بی احترامی تعدادی تماشاگرنما به پدر و بستگان فرهاد پیروت پور بازیکن تیم والیبال شهرداری ارومیه در بازی چهارشنبه گذشته این تیم مقابل بانک سرمایه منجر به آزردگی این ملی پوش مهابادی تیم شهرداری ارومیه شده بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


8 − چهار =