نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

واقعه به توپ بستن مسجداعظم ارومیه،نقطه عطف قیام مردم شهر علیه رژیم شد

واقعه به توپ بستن مسجداعظم ارومیه،نقطه عطف قیام مردم شهر علیه رژیم شد

آراز آذربایجان-نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: به توپ بستن مسجداعظم ارومیه در ۲بهمن ۵۷ نقطه عطف قیام مردم ارومیه علیه رژیم شد.
آیت الله سید علی اکبر قریشی در نشستی با اصحاب رسانه،جوانان و جمعی از مردم ارومیه که به مناسبت ۲بهمن در مسجد اعظم ارومیه برگزارشد افزود:به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه در۲بهمن۵۷نقطه عطف قیام و شورش مردم ارومیه برعلیه رژیم شاه شد.
آیت الله قریشی با اشاره به اینکه سال ۴۲قیام امام خمینی (ره ) محکم ترشد تصریح کرد:به دنبال خیزش ملت ایران به رهبری امام خمینی، مردم ارومیه نیز با هدایت علما بویژه حجت الاسلام حسنی ازاین قافله عقب نماندند.
وی به مبارزات خود در زمان شاه اشاره کرد و افزود: بعد از اخطارهای زیادی که ازطرف رژیم بر بنده مبنی بر منبر نرفتن شد در ۲اردیبهشت ۵۷ دستگیر و به بافت کرمان به مدت یک سال تبعید شدم ولی این تبعید بیش از۳ماه طول نکشید و تبعید بنده شکسته شد.
وی بااشاره به مجالس وعظ علمای برجسته شهر بمنظور اگاه کردن مردم و انتقال پیام امام خمینی(ره) بین احاد مردم تصریح کرد: حجت الاسلام حسنی نیز مبارزه مسلحانه خود را آغاز کرده به همین دلیل عوامل شاه هرشب به داخل مسجدبا گاز اشک آور حمله میکرد تا مانع برپایی نماز شوندو بلاخره در ۲بهمن مسجد اعظم ارومیه را به توپ بستند بااین وجود این جریان مانع مردم نشدو آنهارابرای ادامه انقلاب پرشورتر واستوارتر کرد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص آثاروتالیف برجامانده از خود اظهار کرد:علاوه بر قابوس نامه که ۵سال پیش چاپ شد، ۵۰جلد کتاب نیز باهدف رشد و توسعه مباحث دینی و قرانی به رشته تحریر دراورده ام.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 5