نماينده مردم اروميه درمجلس:

واردات ریل کهنه از چین و هند ضربه به تولید ملی است

واردات ریل کهنه از چین و هند ضربه به تولید ملی است

گروه خبر:قاضی‌پور با اشاره به تأخیر در تولید ریل ملی و واگن داخلی، گفت: دلیل این وقفه هم مشخص نیست ولی این بهانه قابل‌قبولی نیست که به‌اندازه چند سال مصرفی از کشورهای هند و چین ریل کهنه و زنگ‌زده، خریداری شود.
نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون آخرین وضعیت پروژه ریل ملی و تولید واگن داخلی گفت: به اعتقاد بنده امکان تولید ریل‌های استاندارد در کشور وجود دارد ولی علی‌رغم خودکفایی در تولید ریل، طی چند وقت گذشته، شاهد خرید ریل‌های کهنه و زنگ‌زده در کشور بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر به‌اندازه چند سال مصرفی، ریل در کشور خریداری‌شده و این ضربه سنگینی به اشتغال و تولید ایرانی است.
نماینده مردم ارومیه در خصوص علت تأخیر شرکت ذوب‌آهن اصفهان در تولید ریل ملی گفت: ذوب‌آهن اصفهان قرار بود تولید ریل‌های استاندارد UIC60 را شروع کند ولی متأسفانه در تولید این ریل‌ها وقفه‌ای افتاده است.
دلیل این وقفه هم مشخص نیست ولی این بهانه‌ای قابل قبولی نیست که به‌اندازه چند سال مصرفی از کشورهای هند و چین ریل کهنه و زنگ زده، خریداری شود.قاضی پور در خصوص قراردادهای اخیر تولید واگن توسط شرکت‌های خارجی گفت: در چند سال گذشته، صنعت واگن‌سازی کشور هم در واگن باری و هم در مسافری پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. در حال حاضر هم واگن‌سازی پارس اراک تا حد خیلی زیادی درزمینه? تولید واگن خودکفا است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از عیارآنلاین،وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که واگن محصولی نیست که امکان انبار داشته باشد و پیش‌نیاز تولید آن سفارش خرید است.
اگر سفارش تولید واگن از سوی شرکت‌های بهره‌بردار داخلی داده شود، واحدهای تولیدکننده واگن می‌توانند، نیازهای کشور را تأمین کنند و در این صورت دیگر نیازی به بسته شدن قرارداد با شرکت‌های خارجی هم نبود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 10