با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

واحدهای استانی سازمان مدیریت تشکیل می‌شود

واحدهای استانی سازمان مدیریت تشکیل می‌شود

گروه خبر: در راستای جذب و نگهداری متخصصان و نخبگان و نیز اعمال سیاست‌های حاکم بر سازمان‌ها منعطف، بهره‌ور، یادگیرنده، پژوهش محور، ابک و کوچک، شرح وظایف، ساختار سازمانی و مقررات اداری و استخدامی سازمان در مرکز و استان‌ها، متناسب با احکام و مأموریت‌های پیش بینی شده در این قانون و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری توسط سازمان تهیه و به تصویب رئیس جمهور می‌رسد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که واحدهای استانی سازمان مدیریت برنامه ریزی و بهره‌وری، از محل تفکیک وظایف، منابع انسانی، امکانات و اختیارات سازمان مدیرت و برنامه ریزی سابق که به استانداری ملحق شده است ایجاد گردد و به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تحت نظر سازمان و هماهنگ با استانداران اداره می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ‌به ادامه رسیدگی طرح یک فوریتی تشکیل سازمان مدیریت برنامه ریزی و بهره‌وری پرداختند.
نمایندگان مردم پس از بحث و بررسی برای جایگزینی ماده ۶ از گزارش کمیسیون برنامه و بودجه بجای ماده ۷ کمیسیون اجتماعی با ۱۴۲ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع نظر موافق دادند و در نتیجه پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت هر چند که دولت مخالف این جایگزینی بود.
در ماده ۶ کمیسیون برنامه و بودجه آمده است: در راستای جذب و نگهداری متخصصان و نخبگان و نیز اعمال سیاست‌های حاکم بر سازمان‌ها منعطف، بهره‌ور، یادگیرنده، پژوهش محور، ابک و کوچک، شرح وظایف، ساختار سازمانی و مقررات اداری و استخدامی سازمان در مرکز و استان‌ها، متناسب با احکام و مأموریت‌های پیش بینی شده در این قانون و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری توسط سازمان تهیه و به تصویب رئیس جمهور می‌رسد.
نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به مواد پیشنهادها در خصوص تشکیل سازمان مدیریت برنامه ریزی و بهره‌وری در خصوص جایگزینی تبصره ماده ۶ گزارش کمیسیون برنامه و بودجه بجای ماده ۸ گزارش کمیسیون اجتماعی با ۸۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۲۰ رأی ممتنع مخالفت کردند و در نتیجه این تبصره جایگزین ماده ۸ نشد.
در ماده ۸ گزارش کمیسیون اجتماعی آمده است: واحدهای استانی این سازمان از محل تفکیک وظایف، منابع انسانی، امکانات و اختیارات سازمان مدیرت و برنامه ریزی سابق که به استانداری ملحق شده است ایجاد می‌گردد و به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تحت نظر سازمان و هماهنگ با استانداران اداره می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 9