- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

هیچ مورد امنیتی در تردد زوار اربعین از مرزها گزارش نشده است

Posted By admin On شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ @ ۸:۰۱ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: تاکنون هیچ مورد امنیتی در هیچکدام از مرزهای ششگانه کشور در تردد زائران اربعین گزارش نشده است. به گزارش آراز آذربایجان،سرتیپ پاسدار تقی مهری در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر در آذربایجان غربی افزود: تنها موردی که در برخی مرزها گزارش شده و مشکلاتی را برای برخی زوار بوجود آورد گرمازدگی بود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه این مشکل در مرز تمرچین وجود ندارد و وجود زیرساخت‌های مناسب و نیز آب و هوای مطلوب در این گذرگاه می‌تواند در سال‌های آتی پذیرای شمار بیشتری از زائران باشد. سردار مهری ادامه داد: امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین میزبان زوار اربعین است و با وجود این تردد در این مرز از تمامی مرزهای دیگر منظم تر و روان تر است.
رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا یادآور شد: در آذربایجان غربی یک وحدت و همدلی خوب بین مردم و همه دستگاه‌ها وجود دارد و این نشان دهنده صمیمیت بین اقوام و مذاهب مختلف این استان است. سردار مهری اضافه کرد: در بازدید از مرز تمرچین مردم خود پای کار آمده و موکب های مختلفی توسط مردم اهل تسنن پیرانشهر برای پذیرایی از زوار اربعین دایر شده که همه اینها تصاویر زیبایی از تحکیم وحدت روز افزون بین مردم شیعه و سنی منطقه را نشان می‌دهد.
وی به تمهیدات امسال سازمان وظیفه عمومی برای تردد مشمولان برای شرکت در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: امسال با تدابیر سردار اشتری فرمانده کل انتطامی کشور، هوشمندسازی سامانه‌های پلیس در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا برای همه مشمولین اعم از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و متعاهدین خدمت شرایط ثبت نام اینترنتی فراهم شد تا بدون اخذ وثیقه به مدت ۲ ماه از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر قادر به تردد از مرزها باشند. سردار مهری تاکید کرد: شعباتی از این سازمان در تمامی مرزها مستقر هستند تا چنانچه افرادی که به این صورت ثبت نام اینترنتی انجام داده‌اند اگر هنگام خروج از کشور با مشکلی مواجه شوند مشکلات آنها برطرف شود.
وی در ادامه به همه زواری که قصد خروج و یا ورود به کشور را دارند توصیه کرد تا نکات انتظامی اعلام شده به آنها را مورد توجه قرار داده و از مسیرهای اصلی تردد کرده و از عبور از مسیرهای فرعی خودداری کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%87%d9%8a%da%86-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%85%d9%86%d9%8a%d8%aa%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%af%d8%af-%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d8%b2/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.