نماينده مردم اروميه در خانه ملت:

هیچ مدرسه دولتی حق ندارد حتی یک ریال شهریه دریافت کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: حتی یک ریال در مدارس دولتی نباید از دانش آموزان دریافت شود.
نادر قاضی پور در گفت و گوی اختصاصی در رابطه با دریافت شهریه در مدارس دولتی، اظهار کرد: این مسئله با قانون اساسی مغایرت دارد، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی چگونه می‌تواند در رابطه با چنین موضوعی چشمان خود را ببندد؟
وی ادامه داد: طبق قانون این آقایان، خانواده_های فقیر که منبع درآمدی مناسبی ندارند باید از تحصیل بازمانند، در نظام اسلامی چنین اجازه ای به هیچ‌کس داده نخواهد شد، چرا که آینده این کشور را همان نوجوانان خواهند ساخت.
وی با تاکید بر اینکه، شخصا پیگیر موضوع خواهد بود، گفت: اگر کم کاری در این راستا صورت گرفته باشد، تمامی مدیران و کارکنان مسوول در این رابطه باید مجازات شوند.
*مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالف است
نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: اعضای هیئت دولت تنها به دنبال هیاهوی مذاکره هستند که نتیجه آن معلوم نیست و تعدادی از وزرا نیز از آزادسازی قیمت‌ها صحبت می‌کنند، آیا این ضعف مدیریت کشور نیست.
قاضی‌پور اظهار داشت: به ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح که اخیرا در ارزیابی یگان‌های خود فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا سردار اصانلو را در بین فرماندهان قرارگاه‌های سپاه و فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی سردار خرم‌ را در بین فرماندهان سپاه و فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی سردار شرفی را در بین فرماندهان انتظامی کشور به عنوان فرماندهان نمونه و برتر کشور انتخاب کرده‌اند، تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به طوفان شدید تاریخ ۹۲/۷/۱۲ افزود: این طوفان خسارات فراوانی را به کشاورزان وارد کرد و سیب‌های درختی نیز خسارت دیدند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت سیب‌ زیر درختی ۲۰۰ تومان است و قیمت تمام شده آن برای کشاورزان با محاسبه قیمت کود، سهم و هزینه آبیاری حداقل یک هزار تومان تمام می‌شود، وزرای کشور، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی ضرر کشاورزان را چگونه جبران خواهید کرد.
قاضی‌پور با بیان اینکه طوفان نمک اخیر دریاچه ارومیه زندگی روزمره مردم آذربایجان شرقی به ویژه تبریز را مختل کرد، گفت: آقایان با شانتاژ تبلیغاتی و تحقیقات به ظاهر علمی، به دنبال تبلیغ و جا انداختن این ذهنیت هستند که مردم و کشاورزان منطقه عامل شوربختی دریاچه ارومیه هستند، اما باید به آن‌ها بگویم که سوء تدبیر و ضعف مدیریت را چه کسانی جبران خواهد کرد.وی‌ تصریح کرد: هر دانش‌آموخته کم‌سواد صنعت آب به خوبی می‌داند که از سال‌های پیش می‌شد پیش‌بینی کرد که ورودی دریاچه ارومیه با خروجی آن اصلا سازگار نبوده، از تلخه‌رود تبریز که باید ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه می‌ریخت، یک قطره نیز به کام دریاچه ارومیه وارد نمی‌شود.
نماینده ارومیه ادامه داد: ‌از سال ۱۳۷۳ تاکنون بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از آب ورودی این دریاچه برای آبادانی کارخانجات منتقل شده است، از مسئولان قوه قضائیه استان آذربایجان شرقی می‌خواهم زندانیان دریاچه ارومیه را آزاد کنند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: از وزیر نیرو می‌خواهم برای حفظ جان اهالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ویژه شهر تبریز هرچه سریع‌تر احیا و نجات دریاچه ارومیه را با انتقال آب حوزه از هر محل ممکنه عملیاتی کند.
قاضی‌پور با اشاره به گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: اخیرا اکثر مایحتاج ضروری مردم که باید ارزان می‌شد، گران‌تر شده علت امر آقای روحانی چیست؟وی ادامه داد: اعضای هیئت دولت نشسته‌اند و دنبال هیاهوی مذاکره هستند که نتیجه آن معلوم نیست و تعدادی از وزرا نیز از آزادسازی قیمت‌ها صحبت می‌کنند، آیا این ضعف مدیریت کشور نیست.
قاضی‌پور اضافه کرد: آیا حقوق کارمندان، کارگران و بازنشسته افزایش یافته است که از آزادسازی قیمت‌ها صحبت می‌کنند، چرا اختلاف طبقاتی را در کشور افزایش می‌دهید، به جای ارائه سبد کالای رایگان به بازنشستگان اجناس را گران کردید.نماینده ارومیه با اشاره به آغاز سال تحصیلی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش با کسری ۶۰ هزار معلم روبه‌رو شده است که به وسیله نیروی جدید حق‌التدریس و بازنشسته تعدادی از آن جبران شد، این در حالی است که معلمان شرکتی و پیش‌ دبستانی اخراج و مانند دبیرستان شهید چمران ارومیه، معلمان برای تردد جایی ندارند.
وی گفت: از ۵۶۰ کلاس اولی‌ تنها ۲۸۰ نفر برای سال بعدی می‌توانند ثبت‌نام کنند، اکثر کلاس‌ها بالای ۳۶ نفر و دبیرستان‌های ارومیه نیز دو شیفته و کلاس‌های ابتدایی نیز همه بالای ۶۰ نفر هستند.
نماینده ارومیه خاطرنشان کرد: جناب آقای روحانی لازم است تا اعتبار کافی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهید تا مطالبات فرهنگیان نیز پرداخت شود.
قاضی‌پور در پایان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با افزایش هر نوع قیمت کالای ضروری مخالف است و به همین خاطر با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


4 × سه =