هوای شهرهای مرکز و جنوب آذربایجان غربی در وضعیت خطرناک قرار دارند

هوای شهرهای مرکز و جنوب آذربایجان غربی در وضعیت  خطرناک قرار دارند

گروه خبر:معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: از پنجشنبه با ورود ریزگردها از کشور عراق کیفیت هوای مرکز و شهرهای جنوب استان در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار دارد.
به گزارش آراز آذربایجان،سعید موسوی با اشاره به تداوم آلودگی هوا به دلیل ورود گرد و غبار از کشور همسایه عراق گفت: هم اکنون کیفیت هوای ارومیه در وضعیت ناسالم و کیفیت هوای شهرهای جنوبی استان در وضعیت خطرناک قرار دارد.
وی با بیان اینکه کیفیت هوای شهرستان‌های سردشت و بوکان در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد، گفت: آلودگی هوا در شهرستان‌های سردشت و بوکان ۴ برابر حد مجاز بوده و وضعیت کیفیت هوا را در شرایط خطرناک و ناسالم قرار داده است.
موسوی با اشاره به اینکه این پدیده از پنجشنبه آغاز شده و در حال افزایش است، گفت: بر اساس اعلام پیش بینی هواشناسی از اواخر امروز جمعه با ورود سامانه بارشی پیش بینی می‌شود وضعیت آلودگی هوای شهرهای استان کاهش یابد.وی با بیان اینکه هم اکنون ارومیه، بوکان، سردشت، نقده، پیرانشهر دچار آلودگی هوا هستند، عنوان کرد: پدیده گرد و غبار روز گذشته با وزش شدید باد در کشور عراق و خیزش توده‌های گرد وغبار در این کشور و حرکت به سمت ایران باعث تحت تأثیر قرار گرفتن غرب و جنوب غربی کشور شده همچنان تداوم دارد.
موسوی با اشاره به ریزگردهای نمکی و گرد و غبار در استان عنوان کرد: این پدیده از پنجشنبه به سمت شهر تبریز و تهران در حال حرکت بوده و مردم این شهرها را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: خواهشمند است افراد مبتلا به بیماری‌ها قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری ورزند، افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 3