سرپرست معاونت پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان:

هوای ارومیه به وضعیت خطرناک رسیده است

هوای ارومیه به وضعیت خطرناک رسیده است

گروه خبر: سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه به وضعیت خطرناک رسید. سعید موسوی افزود: در حالی که میزان استاندارد ذرات هوا، ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غبار محیطی ارومیه امروز به ۶۰۵ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که به عنوان هوای خطرناک محسوب می شود.
وی اظهار کرد: بر اساس داده های ثبت شده دستگاه های ثابت و سیار سنجش کیفیت هوا، میزان گرد و غبار محیطی ارومیه به بیش از چهار برابر میزان استاندارد رسیده است.موسوی گفت: طبق دستورالعمل های موجود بهداشتی، در این وضعیت فعالیت های طولانی مدت و یا سنگین در خارج از منزل برای تمامی اشخاص ممنوع است.وی اظهار کرد: ایستگاههای سنجش هوا در ارومیه هم اکنون ذرات کوچکتر و ۲٫۵ میکرون را نیز گزارش کردند و طبق گزارش های هواشناسی علاوه بر گرد و غبار محلی با منشا داخلی، گرد و غبار با منشا خارجی از کشور عراق نیر بتدریج وارد استان می شود.
آذربایجان غربی دارای هشت ایستگاه سنجش آلاینده های هواست که در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوکان و سردشت نصب شده اند و مشغول به فعالیت هستند.از بعد از ظهر دیروز شهرهای بوکان، ارومیه، سلماس، سردشت و پیرانشهر شاهد پدیده گردو غبار بودند که شرایط این شهرستانها را ناسالم برای عموم کرده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


5 × = چهل