حجت الاسلام قريشي در ديدار با دانشجويان دانشگاه هاي اروميه

هم مرز بودن با ۳ کشور فقط دربان بودنش برای آذربایجان غربی است

هم مرز بودن با ۳ کشور فقط دربان بودنش برای  آذربایجان غربی است

گروه اجتماعی:حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در دیدار با جمعی از دانشجویان و فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاه های ارومیه که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو ترتیب یافت توجه جوانان دانشجو را به تقویت ایمان و ارتباط با خدا ضروری دانست و گفت: زمانی که ارتباط انسان با خدا بیشتر می شود نوعی پشتیبانی معنوی ایجاد شده که در زندگی انسان بسیار اثر گذار است.
وی با یادآوری خاطرات خود در زمان حضور در دانشگاه افزود: جمع های دانشگاهی و دانشجویی جمع های محترمی هستند چراکه وقتی انسان وارد چنین فضاهایی می شود حالت جوانی و شور و نشاط به آن دست می دهد.
امام جمعه ارومیه گفت: دانشجویان و دانشگاهیان مطالبات رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند چراکه عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در طی کردن مسیر درست و گم نکردن راه بسیار موثر است.
وی ویژگی آرمانگرایی و پرسشگری را لازمه خصوصیات دانشجویان عنوان کرد و گفت: مواردی که به نظر دانشجویان لازم است از تریبون نماز جمعه اعلام و مطالبه شوند بهتر است با ائمه جمعه در میان بگذارند.
حجت الاسلام قریشی با تائید انتقادات دانشجویان از برخی مسائل و مشکلات آذربایجان غربی در زمینه های مختلف، افزود: قرار گرفتن در رتبه های آخر از نظر درآمدهای ناخالص، راه های نامناسب مواصلاتی، نبود نقشه جامع معادن استان و وضعیت نامطلوب بیمارستان های آذربایجان غربی از جمله مشکلات استان است که باید در این باره چاره اندیشی شود.وی تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجان غربی با سه کشور هم مرز است، فقط نقش دربان را دارد و از این ظرفیت استفاده بهینه نمی شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی را دارای فرصت های زیادی برای رشد و شکوفایی در عرصه های مختلف دانست و افزود: متاسفانه با وجود این همه ظرفیت، وضعیت معیشتی و اقتصادی در استان خوب نیست.
*نکات مهم سخنان نمایندگان تشکلهای دانشجویی:
- جریان های سیاسی در سطح دانشگاه ها و تبدیل این جریانات به فرصت بازبینی شود- سلسله جلسات بیشتر نماینده ولی فقیه در استان با دانشجویان برگزار شود- مسئولین توجه بیشتری به قشر دانشجوی کنند- فضای سیاسی حاکم در دانشگاه ها به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه جای انتقاد دارد- فعالیت برخی جریان ها برای حزب گرایی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد-تجمع و تمرکز فعالین فرهنگی در دانشگاه ها و تشکیل اتاق فکر-در بعضی از دانشگاه ها دانشجو را منتصب به جریانهای سیاسی می دانند.
یارانه نقدی نمی خواهیم یارانه معنوی برای فعالیت های دانشجویی اختصاص داده شود-با تریبون های آزاد دانشجویی در دانشگاه ها برخورد چکشی صورت می گیرد- در دانشگاه ها تشکل ها سوق سیاسی پیدا کردند- مسئولان انتقاد پذیر نیست اند- حمایت از جریان های فکری که به انقلاب نزدیک تنر هستند کم است- صدا و سیما که دانشگاه ملی است در سطح استان و در سطح کشور مباحث دانشجویان را کم تر پیگیری می کند- لزوم برخورد قاطع در دانشگاه ها با افرادی که فرهنگ غرب را ترویج می دهند- دانشگاه ها محل تولید دانشجویان سیاسی کار شده اند- تعویض اتوبوسی مسئولین دانشگاه ها با نظر مسئولان و برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی- عقب رفت رتبه علمی کشور مشخص کننده سیاسی کاری دانشجویان است- برنامه های جامع اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی در دانشگاه ها تببین شود- لزوم توجه به بحث های پژوهشی در دانشگاه ها.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


8 − یک =