همکاری‌نکردن مردم، دوره شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور شهروندان ارومیه‌ای در مراکز تفریحی طی جمعه گذشته و بی‌توجهی به توصیه پزشکان در خصوص بیماری کرونا، گفت: همکاری‌نکردن مردم، تعداد بیماران و دوره بیماری کرونا را افزایش می‌دهد و از این رو، توصیه جدی به شهروندان »رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه است«. به گزارش آراز آذربایجان،محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه هنوز شرایط جنگی را قبول نکرده‌ایم و برخی رفتارها مغایر شرایط سخت پیش‌رو است.
وی با تاکید بر ضرورت آگاه‌سازی عمومی و نقش‌آفرینی جدی ستاد اطلاع‌رسانی، اضافه کرد: همکاری مردم در مبارزه با کرونا اصل اساسی است و تا زمانی‌ که این مهم به طور کامل محقق نشود، موفقیتی هم حاصل نمی‌شود.
وی بیان کرد: همه تلاش‌ها برای تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به کار گرفته شده و به زودی از طریق واردات با وجود تحریم‌ها و مشکلات در نقل و انتقالات مالی، مشکلات کمبود اقلام برطرف می‌شود.استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص ممنوعیت ورود به استان نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیم شورای امنیت کشور ممنوعیتی نخواهد بود و مقرر شد از طریق تشدید غربالگری مانع ورود افراد مشکوک به استان شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک به قرنطینه هدایت شوند.شهریاری گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی از خروج اتباع ایرانی از طریق مرزهای استان به کشورهای همسایه جلوگیری می‌شود.
وی همچنین از تلاش و اهتمام دستگاه‌های اجرایی، عوامل نظامی و انتظامی و رسانه‌ها در پیشگیری و مبارزه با کرونا قدردانی کرد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت آگاهسازی عمومی و نقش‌آفرینی جدی ستاد اطلاع‌رسانی اضافه کرد: همکاری مردم در مبارزه با کرونا اصل اساسی است و تا زمانی‌که این مهم به طور کامل محقق نشود، موفقیتی هم حاصل نمی‌شود.
شهریاری ادامه داد: در خصوص ممنوعیت ورود به استان بر اساس تصمیم شورای امنیت کشور ممنوعیتی نخواهد بود و مقرر شد از طریق تشدید غربالگری مانع ورود افراد مشکوک به استان شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک به قرنطینه هدایت شوند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۹ ب.ظ

دیدگاه


8 + = سیزده