همه وعده‌های معیشتی دولت تبدیل به سراب شده است

همه وعده‌های معیشتی دولت تبدیل به سراب شده است

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت : همه وعده‌های دولت به سراب تبدیل شد و نه تنها گشایشی در کار مردم نشد، بلکه سرعت فقیر شدن مردم بیشتر گشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری اظهار داشت: خلاصه آنکه بسیاری از مردم ماه هاست طعم گوشت را نچشیده اند و قیمت همه اقلام مصرفی، از شیر گرفته تا دستمال کاغذی چند برابر شده است. همچنین قیمت کالا‌های دیگر از جمله خودرو به اندازه‌ای بالا رفته که برای بسیاری از کارمندان و کارگران، تبدیل به احسن کردن خودرویشان به یک آرزو بدل شده، تا چه رسد به آنکه کسی بخواهد یک خودرو معمولی تولید داخل بخرد.
با این حال برخی دولتمردان همچنان صحبت از بهبود اوضاع می‌کنند و ادعا دارند که همه چیز خوب است و بازار در حال رسیدن به ثبات است؛ حال آنکه این موضوع صدای نمایندگان مجلس را هم درآورده است، به گونه ای که اغلب نمایندگان به اقدامات دولت در خصوص ایجاد رفاه مردم انتقادات شدیدی دارند؛ هرچند برخی از آن‌ها اعتقاد دارند که دولت نقش چندانی در ایجاد این وضعیت نداشته است.
رسول خضری در این باره اظهار داشته است: دولت فعلی در بحث عبور از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی برنامه خاصی نداشته که این موارد شامل معیشت، کنترل تورم و کاهش ارزش پول ملی است.
وی تأکید کرد: بی‌توجهی دولت به بحث مباحث اقتصادی و معیشتی مردم باعث شده که خط فقر جابجا شده و در نتیجه به جمعیت زیر خط فقر اضافه شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: هم اکنون آمار و ارقامی که مسئولین دولتی درباره خط فقر عنوان می‌کنند، رقمی بالغ بر بیش از ۴۰ درصد از افراد جامعه است؛ البته خط فقری که دولتمردان و مرکز پژوهش‌های مجلس آن را تعریف کرده و بر مبنای حقوق ماهیانه ۳ میلیون تومان است و باید گفت، رقم خط فقر این نیست و در حال حاضر به بالای ۵ میلیون تومان رسیده است.
این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر ما خط فقر را بر مبنای ۵ تا ۶ میلیون تومان حقوق ماهانه مردم در نظر بگیریم، بی گمان خط فقر به بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه خواهد رسید.
این گونه مسائل، گویای ناکارآمدی برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه معیشت مردم است؛ البته دولت همواره بودجه سالیانه خود را با شعار بودجه فقرزدا به مجلس ارائه می‌کند، ولی در حقیقت ما می‌بینیم نه رفاه اجتماعی افزایش پیدا کرده و نه خط فقر کاهش یافته است.این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: برنامه‌های دولت در هر دو حوزه یعنی رفاه اجتماعی و فقر زدایی شکست خورده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


3 × هفت =