عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگي:

همه جهان برای حذف افراط‌گرایی ائتلاف کنند

همه جهان برای حذف افراط‌گرایی ائتلاف کنند

گروه خبر:یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان‌ این‌که جهانیان برای نسل آینده هیچ چیز به جز افراط‌گرایی و خشونت به ارث نگذاشته‌اند، گفت: خوب است تا همه جهان برای حذف افراط‌گرایی ائتلاف کنند.
شهربانو امانی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: نتیجه برآیند تصمیماتی که جهانیان در سال‌های اخیر گرفته‌اند، ظهور داعش و افراط‌گرایان شده است. این گروه بدون هیچ ایدئولوژی رفتارهای غیرانسانی را گسترش می‌دهد.
وی ادامه داد: بعضا از این گروه‌های افراط‌گرا و خشونت‌طلب به عنوان ابزاری جهت پیشبرد اهداف کشورهای سلطه‌طلب استفاده می‌شد. این گروه‌ها هیچ نوع تفکر انسانی را در عملکرد خود جای نمی‌دهند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خطاب به سیاستمداران دنیا، گفت: گردانندگان جهان در نظر داشته باشند که برای نسل بعدی به جز خشونت و افراط‌گرایی وحشیانه چیز دیگری به یادگار نگذاشتند. آنها باید خیلی سریع برای نجات جهان آینده تلاش کنند.
امانی با اشاره به طرح سال گذشته رییس‌جمهور کشومان مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی، گفت: آقای روحانی به عنوان تذکر به جهانیان طرح جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی را مطرح کردند. وقتی متفکران عملکرد یک سال گذشته سازمان ملل را مدنظر قرار بدهند متوجه می‌شوند که چقدر اعلام این طرح با توجه به وقایع اخیر منطقه ضروری بوده است این در حالی است که تا قبل از این ایران را حامی تروریسم می‌خواندند.وی با بیان این‌که طرح پیشنهادی آقای روحانی قابلیت اجرا دارد، گفت: این طرح کاملا قابل اجراست و در اجراست که حقانیت ایران را نشان می‌دهد. اگر به طور جدی به این طرح توجه شود دیگر در آینده شاهد ظهور گروه‌های افراطی مثل داعش نخواهیم بود.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: زمانی که نماینده مردم ایران یعنی آقای روحانی از زبان مردم ایران طرح جهانی عاری از خشونت را بیان می‌کند به این معنی است که همواره مردم ایران صلح‌طلب بودند و از آرامش جهانی حمایت کردند. امیدوارم ندای رحمانیت و عقلانیت همه ادیان به ویژه اسلام به گوش جهانیان برسد و طرح رییس‌جمهور ایران را نیز به عنوان یک کار عملی در دستور کار قرار دهد.وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر سیاستگذاران جهانی در داخل کشور نیز باید سیاستی اتخاذ شود تا شرایط بحث و گفت‌وگو برای صلح و آرامش مهیا شود. همه دنیا باید برای حذف افراط‌گرایی ائتلاف کنند تا صدای انسانیت در جهان طنین‌انداز شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


4 − سه =