- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

همدلی علما سبب تاسی مردم از آنان می شود

Posted By admin On دی ۲۱, ۱۳۹۳ @ ۶:۰۱ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: با اشاره به جایگاه روحانیت اهل تسنن و تشیع در بین مردم گفت: ما علما اگر همدل باشیم، اقشار مختلف مردم نیز از ما تاسی می کنند و این امر زمینه ساز ارتقای شاخصه های وحدت می شود .
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در همایش وحدت و امنیت که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس، علمای اهل تسنن و اهل تشیع از شهرستانهای مختلف استان برگزار شد، افزود: اتحاد بیشتر این قشر فرهیخته، ارتقای شاخصه های انسجام در جامعه را به دنبال دارد..وی اضافه کرد: اتحاد بیشتر در جامعه اسلامی نیز اثرات بسیار زیادی دارد که می تواند پیشرفت بیش از پیش جامعه را در پی داشته باشد.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) در خصوص تاسی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اظهار کرد: امام علی (ع) در این روایت، شخصیت پیامبر اعظم (ص) را الگو و اسوه ای برای تمام مسلمانان ذکر کرده و محبوب ترین مردم را تاسی کننده و دنباله رو پیامبر اسلام (ص) دانسته اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وحدت، شعار اصلی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود که باید ما نیز از ایشان در این راستا تبعیت بکنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه وحدت بین پیروان ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی به خوبی دیده می شود، گفت: باید شکرگزار وحدت موجود در جامعه اسلامی باشیم و آن را قدر بدانیم.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش افزود: امیدواریم این جلسات و نظایر آن، به رشد وحدت در بین امت اسلامی به ویژه در آذربایجان غربی بینجامد.
ملا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این همایش اظهار کرد: استکبار جهانی و ایادی آن، دشمنان اسلام هستند و سعی دارند در بین جامعه اهل تسنن و تشیع تفرقه انگیزی کنند.
وی افزود: باید مسلمانان مواظب این توطئه های دشمنان باشند تا در دام تفرقه افکنی های دشمنان نیفتند.
آذربایجان غربی، استانی است که با حضور اقوام مختلف، پیروان مذاهب اسلامی و ادیان گوناگون به رنگین کمان اقوام و ادیان تشبیه شده و با وجود پیروان ادیان، اقوام و مذاهب مختلف، وحدت بسیار خوبی در این استان حاکم است که نتیجه این وحدت نیز امنیت قابل توجه است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%87%d9%85%d8%af%d9%84%d9%8a-%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7-%d8%b3%d8%a8%d8%a8-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d9%8a-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%8a-%d8%b4%d9%88%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.