هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ۴۰۰ تخته چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد

هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ۴۰۰ تخته چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد

آراز آذربایجان- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: هلال احمر این استان ۴۰۰ تخته چادر و یک دستگاه خودرو ‌سنگین ۱۰ تُنی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ارسال کرد.
رضا مسافر از آماده باش تیم‌های امدادی آذربایجان‌غربی در پی زمین لرزه شرق آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ نیروی امدادی به همراه اعضای ستادی جمعیت هلال‌احمر این استان در آماده‌باش کامل بوده و در صورت نیاز با تجهیزات امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین هلال احمر آذربایجان‌غربی، یک‌هزار بسته غذایی به ارزش سه میلیارد ریال به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارسال کرد.
وی بیان کرد: هر بسته غذایی شامل کنسرو ماهی، برنج، لوبیا و خرمای خشک بوده که به مناطق زلزله‌زده ارسال شد و ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: بسته‌های غذایی ارسال شده نیاز غذایی هر خانوار را به مدت ۷۲ ساعت تامین می‌کند.
مسافر ادامه داد: این جمعیت آمادگی دارد در صورت نیاز ضمن تامین بسته‌های غذایی، تیم‌های تخصصی را به منطقه اعزام کند.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با هدف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، از نخستین ساعات وقوع زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارد.
ساعت ۲:۱۷ بامداد روز /جمعه/ ۱۷ آبان‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگ ۵.۹ ریشتر حوالی منطقه «ترک» در شرق آذربایجان‌شرقی را لرزاند که در ارومیه نیز با فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری از کانون زلزله احساس شد.
یک‌هزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 6