- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

هفته نامه امانت رسانه برتر جشنواره پیام انقلاب

Posted By admin On اسفند ۸, ۱۳۹۶ @ ۱۰:۴۳ ق.ظ In فرهنگ و هنر | No Comments

گروه گزارش: جشنواره رسانه ای “پیام انقلاب” در حالی با معرفی نفرات برتر به ایستگاه آخر رسید که شاهد حضور حداکثری اهالی رسانه در این جشنواره بودیم. به گزارش آرازآذربایجان، جشنواره رسانه ای “پیام انقلاب” در حالی به آخرین ایستگاه خود رسید که در آئین اختتامیه این جشنواره شاهد حضور تعداد کثیری از اهالی رسانه بودیم؛ در این مراسم شاهد حضور معاون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه معاون امور برنامه ریزی و نیروی انسانی شهردار ارومیه، رئیس بسیج رسانه آذربایجان غربی، هیات رئیسه خانه مطبوعات آذربایجان غربی، فعالان و پیشکسوتان عرصه رسانه ای آذربایجان غربی بودیم.آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای “پیام انقلاب” که در فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه برگزار شد، در ابتدا مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در فرهنگسرای رسانه ارومیه، نخستین جشنواره رسانه ای با عنوان جشنواره “پیام انقلاب” یکی از برنامه های موفق فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه عنوان کرد.احد یوسفی با تاکید بر تداوم برگزاری چنین جشنواره هایی، تصریح کرد: هدف نهایی از برگزاری چنین جشنواره هایی، تجمع اهالی رسانه در فرهنگسرایی است که به نام رسانه و برای رسانه ای ها ایجاد شده است.
وی با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه، مسئولان و اساتید عرصه رسانه ارومیه، تصریح کرد: جشنواره پیام انقلاب به همت روابط عمومی شهرداری ارومیه و فرهنگسرای رسانه برگزار شد و انتظار داریم شاهد تداوم برگزاری چنین جشنواره هایی به همت فرهنگسرای رسانه باشیم.
این مسئول با اشاره به آثار رسیده به جشنواره رسانه ای “پیام انقلاب”، هدف از برگزاری جشنواره “پیام انقلاب” را تولید مطالب پرمحتوا در زمینه دهه فجر و انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آثار در سه محور به این جشنواره ارسال شد که تعداد این آثار ۱۱۵ اثر بود که از این تعداد ۹۰ اثر به مرحله داوری رسید و نفرات برتر مشخص شدند.مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه این آثار توسط هیات داوران مورد داوری قرار گرفته اند، اذعان داشت: این جشنواره در سه بخش برگزار و در هر بخش سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب و در بخش ویژه نیز دو رسانه که بیشترین آثار تولیدی را داشتند در دو بخش مکتوب و فضای مجازی به عنوان رسانه های برتر انتخاب شدند.یوسفی در ادامه به مدیریت جدید فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای رسانه پذیرای خبرنگاران با تمام سلیقه ها است و امید می رود با برنامه ریزی، این برنامه ها رونق یابد.
وی با بیان اینکه امیداریم اهالی رسانه به نفع استان و شهر ارومیه قلم بزنند، آگاهی بخشی در جامعه و تنویر افکار عمومی را از مهمترین رسالت رسانه ها عنوان کرد.
*پاسخگویی مسئولان در سایه مطالبه گری رسانه ها
در ادامه این مراسم و پس از اجرای تواشیح توسط گروه امیرالانبیاء، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه گفت: نقش رسانه ها مطالبه گری است که در سایه این مطالبه گری، مسؤلان نیز پاسخگو خواهند بود.هوشنگ عطاپور با بیان اینکه برای مقابله با فساد، حضور رسانه و خبرنگاران جزو الزامات است، خواستار دقیق شدن رسانه ها در مشکلات جامعه شد و این امر را در بررسی دقیق رویدادها موثر اعلام کرد.
وی ایجاد ابر رسانه ها را طی چند سال اخیر مثبت ارزیابی کرد و افزود: آنچه در سال های اخیر سبب تحول رسانه ها شد، تشکیل ابر رسانه ها بود که سبب خروج رسانه ها از حالت سنتی شد.این فعال فرهنگی شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی را عامل تسریع در اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: این امر سبب شد تا تولید خبر افزایش یافته و اطلاع رسانی از حالت سنتی خارج شود.
این مسؤول با بیان اینکه شاید ابر رسانه ها دنبال بحث های سیاسی و یا تجاری در موضوعات خبری باشند، گمانه زنی در خصوص صحت اخبار منتشره در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید بتوان ارتباط موثری بین رسانه و مخاطب ایجاد کرد که این امر در سایه انتقال رویدادها به شکل صحیح است.
*تداوم جشنواره های رسانه ها به همت فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه
معاون منابع نیروی انسانی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم، تداوم جشنواره های مشابه جشنواره پیام انقلاب در حوزه های مختلف رسانه ای را خواستار شد.محمد صادق حسین دوستی افزود: مبدا، کانال، محتوا و مقصد را اگر در حوزه رسانه وزن دهیم، امروز با رشد فن آوری اطلاعات، شاهد به دست آوردن اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.وی رسانه ها را به عنوان کانال ارتباطی در جامعه عنوان کرد و گفت: با توسعه فن آوری اطلاعات، هزینه ارسال پیام کاهش یافته، مخاطبان افزایش و خبر در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مخاطبان می رسد و از جایی که بعد مبدا و محتوا بیشترین نقش را در زمینه اطلاع رسانی ایفا می کنند، ۷۰ درصد موضوع پیام، به مبدا و محتوا بر می گردد.
معاون امور برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار ارومیه، زمان را از مهمترین عناصر خبری دانست و تاثیرگذاری فناوری اطلاعات بر زمان انتشار را حائز اهمیت عنوان کرد.
حسین دوستی برگزاری جشنواره رسانه ای “پیام انقلاب” را اقدام موثر در راستای هم افزایی اصحاب رسانه مطرح کرد و خواستار برگزاری جشنواره های مشابه در ایام مختلف سال شد.
در پایان این مراسم هیات داوران (متشکل از دکتر شفیع بهرامیان، ندا عبدی و علی اصغر احمدزاده) بیانیه پایانی این جشنواره را قرائت کرده و نفرات برتر مشخص شدند.
براساس اعلام هیات داوران، در بخش خبر، نیما سعیدی از خبرگزاری ایرنا، نسیبه نیکزاد از خبرگزاری فارس و آرش خلیل نژاد از هانا خبر به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم این جشنواره شدند.در بخش گزارش نیز روحینا مجیدی از روزنامه همشهری، طاهره زینالی از خبرگزاری رسا و سکینه اسمی از خبرگزاری مهر به ترتیب نفرات اول تا سوم معرفی شدند.در بخش یادداشت نیز میثم صفری سرا از خبرگزاری پانا به عنوان نفر اول، عبدالسلام معروفی از هفته نامه کوشا به عنوان نفر دوم و مصطفی باقری از نشریه جاده تجارت به عنوان نفر سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.
بخش ویژه این جشنواره نیز در دو بخش رسانه های مکتوب و فضای مجازی برگزار و خانم اعظم شکری سردبیر هفته نامه امانت به عنوان رسانه برتر و سجاد امیر کردلر از پایگاه خبری اروم نیوز مورد تجلیل قرار گرفتند.
تمام افراد و رسانه های برتر با اهدای لوح تقدیر، هدایای نقدی و تندیس ویژه این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند
اهدای هدیه دریافتی از جشنواره توسط میثم صفری سرا به عنوان نفر اول بخش یادداشت به همسرش، طاهره زینالی به عنوان نفر دوم بخش گزارش در نخستین جشنواره”پیام انقلاب”، از حاشیه های پسندیده و به یاد ماندنی جشنواره ای بود که با حضور حداکثری اهالی رسانه، عصر یک روز زمستانی برگزار شد.
Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%be%d9%8a%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.