هشدار نسبت به قطعی گاز در آذربایجان غربی اجتناب از قطع درختان

هشدار نسبت به قطعی گاز در آذربایجان غربی  اجتناب از قطع درختان

گروه اجتماعی: بارش سنگین برف در آذربایجان غربی و تدام بارشها در برخی مناطق استان منجر به صدور اطلاعیه های هشدار دهنده و ایمنی از سوی دستگاهها و شرکتهای خدمات رسان شده است.
به دنبال بارش کم سابقه برف در ?? شهر آذربایجان غربی مصرف گاز در این استان طی روزهای اخیر دو میلیون متر مکعب افزایش یافته که پیش بینی می شود با توجه به کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا از اواخر وقت دیروز مصرف گاز در بخش خانگی افزایش چشمگیری داشته باشد.
بر اساس اعلام شرکت گاز آذربایجان غربی در دو روز گذشته ۱۹ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شده که نسبت به دو روز پیش از آن ۲ میلیون متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد.
هم اکنون در هیچ کدام از شهرهای ۱۷ گانه آذربایجان غربی قطعی گاز گزارش نشده اما شرکت گاز استان از شهروندان تقاضا کرده مصرف گاز خود را حتی الامکان پایین بیاورند چراکه با قطع شدن بارش برف در روزهای آینده هوای به مراتب سردتری در انتظار آذربایجان غربی است.
شماره تلفن ۱۹۴ برای دریافت گزارشات مربوط به اتفاقات گاز پاسخگوی مشترکان شرکت گاز آذربایجان غربی است و شرکت گاز نسبت به قطعی و کاهش فشار گاز با دلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف توسط مشترکان هشدار داد.
*بسیج ۱۵۲ دستگاه برفروبی برای بازگشایی معابر شهری ارومیه
شهرداری ارومیه از ساعات آغازین بارش برف با بسیج پرنسل خود در راستای بازگشایی مسیرها و معابر شهر اقدامات لازم را اجرای کرده ولی هنوز اغلب معابر به دلیل تداوم بارشها طی سه روز گذشته مملو از برف هستند.
با توجه به بارش‌های مکرر برف در ارومیه، اولویت نمک پاشی و برف روبی به معابر اصلی و تقاطعات غیر همسطح، ورودی بیمارستان‌ها، جلوی مدارس و ایستگاه‌های اتوبوس اختصاص داده شده است.
دو سایت ثابت عملیاتی و چهار ایستگاه سیار ارائه خدمات زمستانی در سطح شهر مستقر شده است تا عملیات نمک پاشی و برف روبی با سرعت بیشتری انجام گیرد، که در این ایستگاه‌ها آموزش بستن زنجیر چرخ برای شهروندان به صورت رایگان انجام می‌شود.
۲۰ دستگاه گریدر برف‌روب، ۱۵ دستگاه لودر، ۷۰ دستگاه کامیون، ۱۲ دستگاه دبل‌اسکرو در ارومیه به‌کارگیری شده و همچنین ۳۶ دستگاه تانکر پخش آب شور که هفت دستگاه آنها مجهز به برف‌روب است و چهار دستگاه نمک‌پاش هم در سطح شهر فعال هستند.
خیابان‌های اصلی شهر، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، اماکن عمومی و خیابان‌های فرعی به ترتیب برف‌روبی می‌شوند.
*کوهنوردی در مناطق کوهستانی آذربایجان غربی ممنوع اعلام شد
هیئت کوهنوردی و ورزشهای زمستانی آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای با اشاره به بارش سنگین برف در اغلب مناطق استان بویژه کوههای اطراف شهرها، اعلام کرده است، کوهنوردان طی چند روز آینده به دلیل وجود احتمال سقوط بهمن از کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.
این هیئت در اطلاعیه خود آورده است: همچنین کوهنوردانی که تجربه صعود از مناطق کوهستانی برفی را نداشته و یا تجهیزات کامل به همراه نداشته باشند باید از کوهنوردی اجتناب کنند، که با توجه به نشست برف سنگین تا هفته آینده امکان کوهنوردی وجود ندارد.
*نیاز غذایی حیات وحش به انسانها پاسخ داده شود
اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم با طی اطلاعیه ای با اشاره به پرواز و زمستان گذرانی پرندگان در تالابهای استان، از مردم محلی خواست این نهاد را تامین غذای مورد نیاز پرندگان و حیات وحش استان برای جلوگیری از تلف شدن این حیوانات با ارزش کمک کنند.
در این اطلاعیه اعلام شده: به دلیل بارش سنگین برف و یخ بستن تمامی زیستگاه های پرندگان، دسترسی این پرندگان به غذا با مشکل مواجه شده و با توجه به پناه آوردن آنها به مجاورت مناطق مسکونی از هم استانیها در خواست می شود ضمن حفاظت از این گونه ها نسبت به پخش دانه و تامین مواد غذایی آنها نیز اقدام کنند.
*شهروندان از قطع درختان خودداری کنند
همچنین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به حجم زیاد بارش برف در شهر ارومیه و ادامه بارش و لزوم برف تکانی درختان، برای جلوگیری از شکستن شاخه های درختان، از تمامی شهروندان درخواست می شود از ریختن برف پشت بام ها بر روی تاج درختان که باعث شکستن آنها می شود خودداری کنند.
در این اطلاعیه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرده با برف تکانی درختان مقابل منازل و مغازه ها این سازمان را در انجام سریعتر وظایف و جلوگیری از آسیب بیشتر درختان یاری کنن.
*لزوم جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب
شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای از شهروندان و روستاییان استان خواست با توجه به برودت هوا با اتمام فعالیت سامانه بارش زا و احتمال یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب: از مردم تقاضا می شود اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند.
در این اطلاعیه به شهروندان و روستانشینان استان توصیه شده با توجه به کاهش یکباره ۱۰ درجه ای دمای هوا لوله ها و کنتورهای آب با وسایل پشمی و پشم شیشه پوشانده شود و در شبکه داخلی نیز به صورت مداوم آب مصرف شود.
در این اطلاعیه نسبت به عدم استفاده از آب داغ برای باز کردن لوله های آب به دلیل وجود احتمال ترک خوردگی هشدارهای لازم داده شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


6 × = چهل دو