هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی آذربایجان غربی ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی آذربایجان غربی ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود

آرازآذربایجان-مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پنج شنبه همین هفته انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود و حق اعتراض تا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات وجود دارد که باید اعتراض‌ها به صورت کتبی تحویل داده شود.
ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری هیئت نظارت و هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی که در محل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خیابان دانشکده ارومیه برگزار شد اظهار داشت: انتخابات سازمان نظام مهندسی بر اساس قانون انتخابات نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی که در سال ۷۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که هر ۳ سال یک‌بار بگزار می‌شود و این دوره نیز دوره هشتم برگزاری انتخابات نظام مهندسی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: برای عملیاتی کردن انتخابات در سطح کشور یک شیوه نامه یا نظام نامه خاصی که برگرفته از قانون و آیین نامه است نیز تنظیم می‌شود و این شیوه نامه امسال از سوی وزارت راه و شهرسازی که دستگاه ناظر بر انتخابات است تنظیم شده و به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شده است.
وی افزود: بر این اساس از سوی وزیر راه و شهرسازی آقای شیوانی به عنوان رئیس دستگاه نظارت انتخابات کشور تعیین شدند و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز به عنوان رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان تعیین شدند.
هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی آذربایجان غربی تعیین شدند
مبارک قدم گفت: دستگاه نظارتی بر اساس نظام نامه‌ای ابلاغ شده مکلف است تا اعضای حوزه نظارتی و هیئت اجرایی را تعیین کند و بر این اساس در آذربایجان غربی نیز مدیر مسکن و ساختمان، رئیس اداره نظام مهندسی و کنترل ساختمان، رئیس اداره حقوقی و مدیر حراست را به عنوان اعضای ثابت دستگاه نظارت تعیین شد و بلافاصله نسبت به تعیین هیئت اجرایی اقدام شد.
وی تصریح کرد: هیئت اجرایی بر اساس آیین نامه از ۱۴ نفر مهندسی که حداقل دارای پروانه کاری ۲ هستند و پرونده‌ای در شورای انتظامی و تخلفات ثبت شده قابل توجهی ندارند باید تشکیل شود که از سوی راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و این اعضا باید از بین خود ۷ نفر را برای هیئت اجرایی انتخاب کنند و یک نفر از بین خود برای ریاست هیئت اجرایی انتخاب کردند و پنج شنبه این هفته در ۱۲ مهر ماه انتخابات نظام مهندسی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
حق اعتراض دارند تا یک هفته پس از اعلام نتایج وجود دارد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تشریح کرد: انتظار میرود مدیریتهای سازمان نظام مهندسی اعتبارات فنی و اجرایی را اصلاح کنند و این موضوعی است که همه اقشار جامعه برای آن واکنش نشان می‌دهند.
وی افزود: مردم انتظار دارند این نهاد یکی از سازمان‌های تخصصی و حرفه‌ای پر تعداد، سازمان نظام مهندسی است که مردم انتظار دارند مسائلی از جمله ترافیک، فرسودگی بافت شهرها و رشد حاشیه نشینی و رشد مصرف انرژی و دیگر مسائل توسط سازمان نظام مهندسی پیگیری شود و این سازمان و مهندسان به آن‌ها ورود پیدا کنند و از داوطلبین برای ارتقا ۱۶ هزار عضو این سازمان برنامه و ایده ارائه کنند و یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: تا یک هفته پس از اعلام نتایج حق اعتراض وجود دارد و باید به صورت کتبی ارائه شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 1 =