رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي خبر داد

هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال برای تحول نظام سلامت در استان

هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال برای تحول نظام سلامت در استان

گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان های مختلف استان هزینه شده است
جواد آقازاده در جریان بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی بیمارستان مهاباد افزود: این میزان اعتبار در راستای اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت در استان برای هتلینگ و بهسازی بیمارستان ها و مراکز دولتی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: طبق شاخص های وزارت بهداشت و درمان، این استان در زمینه اجرای موفق طرح تحول سلامت و هزینه های انجام شده جزو استان های برتر در این زمینه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مراکز اورژانس در بیمارستان های استان نیازمند بازسازی و توسعه بوده و قرار است ۵۵ دستگاه آمبولانس جدید نیز تحویل مراکز بیمارستانی شود.
وی اضافه کرد: امسال ۸۸ پزشک متخصص در مراکز بیمارستانی استان جذب شدند که با توجه میزان جمعیت و نیاز شهرستان های مختلف، در بین مراکز بیمارستانی استان به کارگیری شدند.
آقازاده گفت: علوم پزشکی ضمن حمایت از سرمایه گذاران بخش بهداشت و درمان، همکاری های لازم با کسانی را که بخواهند در زمینه گردشگری درمانی سرمایه گذاری کنند، انجام خواهد داد.
وی با اشاره به تشکیل واحد املاک در علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز گفت: این دانشگاه درصدد است تا با همکاری خیرین سلامت در شهرستان های مختلف استان، برای اماکن بهداشتی و درمانی سند مالکیت تهیه کند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مهاباد نیز گفت: میزان رضایت مندی از مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بسیار بالا بوده و خدمات بیمارستان به نحوی بسیار خوب به بیماران ارائه می شود.
ایرج شجاعی افزود: عملکرد شبکه بهداشت و درمان مهاباد در زمینه حمایت از مادران باردار و اسکان آنها در هنگام بارش برف در دیماه سال جاری بسیار مناسب بود.
وی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد به عنوان قطب درمانی جنوب آذربایجان غربی به بیماران سایر شهرستان های جنوب استان نیز خدمات ارائه می دهد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد هم گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۲۵ میلیارد ریال در قالب این طرح برای ارتقای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است.
سامرند مرزنگ با بیان اینکه یکی از برنامه های این طرح، بهبود وضعیت هتلینگ و فضای بیمارستانی است، افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، تعداد تخت های فعال بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان ۲۵۳ تخت بود که هم اکنون این تعداد ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: اجرای موفق طرح تحول سلامت از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید در حوزه درمان محسوب می شود که دغدغه های درمانی مردم را برطرف کرده است.
مرزنگ گفت: طرح تحول نظام سلامت به رغم کمبود فضای فیزیکی این بیمارستان با اجرای هتلینگ و بازسازی بخش جراحی زنان که حدود شش سال عملیات عمرانی آن به تعویق افتاده و بدون استفاده بود، آغاز شد و با راه اندازی بخش داخلی، قلب و ریه، بازسازی بخش آزمایشگاه و استاندارد سازی و بهینه سازی فضای بخش های مختلف این بیمارستان ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد از مهمترین بیمارستان های استان به شمار می رود که همواره پذیرای تعداد زیادی از بیماران است، افزود: هم اکنون عملیات احداث بلوک زایمان با مساحت یکهزار و ۲۵۲ متر مربع و با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در قالب همین طرح در حال اجراست و در آینده نزدیک نیز عملیات احداث کلینیک ویژه این مرکز آغاز می شود.
مرزنگ افزود: از سال ۹۰ تاکنون آمار تعداد نیروهای تخصصی این بیمارستان نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که این امر، آمار اعمال جراحی را از هفت هزار عمل به ۱۰ هزار عمل رسانده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه به بیان برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان مهاباد از جمله تاسیس بیمارستان جدید، ام. آر. ای و مشکل پرداخت کارانه کارکنان اشاره کرد.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال ۹۳ به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقاء داده است.
بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بزرگترین بیمارستان های جنوب آذربایجان غربی به شمار می رود.
شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه نیزگفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقای شاخص های سلامتی شهروندان و مسافران تا ۱۵ فروردین سال آینده در این شهر به اجرا در می آید.
علی صدقیانی فر افزود: در این طرح ۱۰ تیم دو نفره به مراکز عرضه محصولات غذایی مراجعه و روند تولید این محصولات را بررسی و رصد می کنند.
وی اضافه کرد: این طرح ۴۵ روزه است و از اول اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به شهرهای خود ادامه می یابد.
وی اظهار کرد: در این طرح توجه ویژه ای به قنادی های سطح شهر خواهیم داشت و با متخلفان نیز برخوردهای لازم صورت می گیرد. رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه ادامه داد: شهروندان و مسافران نوروزی نیز می توانند در صورت مشاهده تخلف در این خصوص، مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان اطلاع رسانی کنند تا زمینه بررسی موضوع فراهم شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازآرازخبر؛ آذربایجان غربی همه ساله در ایام نوروز، پذیرای مسافران از استانهای مختلف کشور و حتی برخی از شهروندان دیگر کشورهاست. پیش بینی می شود نوروز امسال نیز، مسافران زیادی از طریق راههای زمینی و هوایی به ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی سفر کرده و میهمان مردم استان باشند. با فرارسیدن اسفندماه، نهادهای مختلف خود را برای اجرای طرح های نوروزی آماده می کنند که بخش سلامت یکی از نهادهای مهم در این خصوص است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


7 × = هفت