هزینه بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی رایگان است

هزینه بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی  تامین اجتماعی رایگان است

گروه خبر:مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در استان تعداد ۲ بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی قرارگاه و ستاد مدیریت بحران کرونای آذربایجان‌غربی در تاریخ ۲۷ اسفند، بیمارستان امام رضا ارومیه به عنوان بیمارستان کرونایی تعیین شد و اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرد که تاکنون ۴۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شده‌اند.
صادق اسماعیل‌زاده با اشاره به بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در استان تعداد ۲ بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد که شامل بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امام رضا(ع) ارومیه و ۳۲ تختی امیرالمومنین خوی است که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی قرارگاه و ستاد بحران کرونای آذربایجان‌غربی در تاریخ ۲۷ اسفند، بیمارستان امام رضا ارومیه به عنوان بیمارستان کرونایی تعیین شد و اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرد که تاکنون ۴۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بخش‌های اورژانس کرونا، تحت نظر کرونا بخش و آی‌سی‌یو کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه فعال شد و تا کنون تعداد ۴۰۰ نفر از بیماران کرونایی در این بیمارستان بستری و تعداد ۳۷ نفر از این بیماران فوت شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، اتاق‌های سه تختی بیمارستان‌های تامین اجتماعی را به علت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بیماران تبدیل به اتاق‌های بستری ۲ تخته کردیم که در این راستا ظرفیت پذیرش بیماران کاهش یافته است و به علت کاهش آلودگی مراجعین و شیوع ویروس کووید ۱۹ تعداد جراحی‌های غیر ضروری نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است که در این راستا ما موظف به ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستیم.
وی با اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌امام رضا(ع) ارومیه، عنوان کرد: تعداد ۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی‌سی یو بیمارستان امام رضا بستری هستند که وضعیت ۵ نفر از این بیماران وخیم گزارش شده و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه تست کرونا در ۲ مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی انجام می‌شود و هیچ آزمایشگاه خصوصی و غیردولتی، مجوزی برای آزمایش کرونا ندارد، تصریح کرد: در سطح استان ۲ مرکز تحقیقاتی دانشگاهی با قابلیت تست روزانه ۶۰۰ نفر در استان فعال است در این راستا از بیماران بستری شده در بخش کرونای بیمارستان امام رضا از طریق حلق و بینی بیماران، نمونه گیری انجام می‌شود و در محیط‌های مخصوص برای انجام تست به مرکز تحقیقاتی تعیین شده ارجاع داده می‌شود و هزینه تست کرونای انجام شده برای بیمار رایگان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان هزینه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرارگاه ستاد بحران بیماری کرونا، تمام خدمات ارائه شده از جمله آزمایش، دارو، سیتی اسکن بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان رایگان است و هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.
اسماعیل‌زاده اضافه کرد: طی سال ۹۸ در قسمت درمان سازمان تامین‌اجتماعی آذربایجان‌غربی به طور تقریبی ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ روش ارائه خدمت مستقیم و غیر مستقیم از طریق سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: یک روش ارائه خدمات به صورت درمان مستقیم است که از طریق مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام می‌شود که در استان ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و یک کلینیک و هشت پلی ‌کلینیک و درمانگاه تخصصی فعال هستند.
یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی
اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سطح استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و دارای دفترچه بیمه هستند اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی طی قراردادی که با ۵ هزار و ۷۰۰ مرکز درمانی مطب پاراکلینک، بیمارستان خصوصی و دولتی دانشگاهی، از طریق غیر مستقیم و خرید خدمت به افراد زیر پوشش سازمان ارائه خدمات می‌‌کند.
وی با اشاره به تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: در استان علاوه بر ۲ بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه و امیرالمومنین خوی سازمان تامین‌اجتماعی ۲ بیمارستان تامین اجتماعی میاندوآب و ماکو در سال ۷۸ تاسیس و تجهیز کرد و به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است و تمام خدمات ارائه شده در این بیمارستان برای بیماران بستری شده با تعرفه تامین اجتماعی و رایگان است و هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.
احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد در آینده نزدیک
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی در دست احداث سازمان تامین‌اجتماعی اذعان کرد: احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهاباد مصوب شده است و زمین آن خریداری و مراحل اولیه پروژه انجام شده و مرحله دوم در شرف صدور پروانه ساخت و از طرف شهرداری در مرحله مناقصه برای تعیین شرکت پیمانکار است.
اسماعیل‌زاده با اشاره به خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در بیمارستان ملکی تامین اجتماعی خدماتی که ارائه می‌شود با کد ملی شخص است و بدون ارائه دفترچه به پزشک، نوع دارو، آزمایش، و خدمات رادیولوژی در سیستم ثبت می‌شود و بیمار با مراجعه به داروخانه، و آزمایشگاه با ارائه کد ملی خدمات را دریافت می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مراکز طرف قرار داد پزشکان به صورت نسخه الکترونیکی تجویز دارو می‌کنند که این امر، احتمال خطای پزشکی به علت ناخوانا بدون نسخه را کاهش می‌ دهد و امکان پرداخت آنلاین حق پزشکی نیز فراهم می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت بستری شدگان بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا، وضعیت اکثر شهرستان‌های استان قرمز است و با ادامه این روند وضعیت بستری بیماران نگران کننده است و تعدادی از کادر درمانی نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند و در صورت رعایت نکردن بهداشت و با افزایش تعداد مبتلایان بیم آن می‌رود کادر پزشکی خسته شده و نیز امکانات کافی برای ارائه خدمات به بیماران کرونای وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش ۲ بیمارستان طالقانی و امام خمینی تکمیل شده است تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران بستری شده در استان افزایش یافته است و بیمارستان‌های تعیین شده برای بیماران کرونایی و بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) ارومیه نیز تکمیل شده است و ستاد بحران مبارزه با کرونا در فکر تعیین بیمارستان چهارم برای پذیرش بیماران کرونایی است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از فارس،این مسوول تاکید کرد: با توجه اینکه در فصل پاییز با شیوع آنفولانزای فصلی علایم این دو بیماری غیرقابل تشخیص خواهد بود ممکن است تعداد فوتی‌ها بیش از این افزایش یابد در این راستا توصیه می‌شود مردم با رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات و مراسم عزا و عروسی ها و تردد کمتر و غیر ضروری، زنجیره ابتلا به بیماری را بشکنند تا بتوانیم راحتر این بیماری را کنترل کنیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


سه + 7 =