نماينده مردم مهاباد در مجلس:

هزاران مربی حق‌التدریسی سال هاست منتظر اجرای قانون هستند

هزاران مربی حق‌التدریسی سال هاست منتظر اجرای قانون هستند

گروه خبر: نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به اینکه هزاران مربی حق‌التدریسی ۵ سال است که منتظر اجرای قانون تبدیل وضعیت خود هستند، گفت:به جای مربیان واجد شرایط مربیانی با صرفا ۲ سال سابقه به علت ارتباطات استخدام شده‌اند.
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در نشست علنی پارلمان به طرح سؤال مشترک خود و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.
وی در تشریح سؤال خود که موضوع آن علت عدم رعایت دستورالعمل تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای بود، گفت: در سال ۱۳۹۳ قانون تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای ابلاغ شد و مقرر بود مربیان با سابقه تدریس از سال ۹۱ و پیش از آن با مدرک فوق‌ دیپلم به بالا تبدیل وضعیت شوند ولی عملا در دفترچه آزمون ابلاغی شرطی با این مضمون که مربی متقاضی تبدیل وضعیت می‌باید بالاجبار در سال ۱۳۹۳ نیز سابقه تدریس داشته باشد، اضافه شد که به وضوح خلاف قانون بود و نباید طرح می‌شد زیرا در سال‌های ۹۲ و ۹۳ به دلیل فقدان اعتبار لازم، این عده از گردونه تدریس حذف شدند. به این صورت که دعوتی از آنها به عمل نیامد.
محمودزاده در ادامه گفت:‌ حال چگونه است که چنین شرط غیرمنصفانه‌ای که علت آن سازمان فنی حرفه‌ای بوده است دامنگیر کسانی شود که واجد شرایط لازم بوده و باعث آن شود تا افراد باتجربه از تبدیل وضعیت، منع و از این بابت گلایه‌مند شوند.وی ادامه داد: اکنون هزاران نفر از مربیان حق‌التدریسی در شهرهای مختلف، سال‌هاست منتظر اجرای قانون استخدام مربیان حق‌التدریسی آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای هستند که ۵ سال پیش تصویب شده است.نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: بر اساس این قانون دولت باید در راستای سیاست‌های اشتغال و قانون مدیریت خدمات کشوری ۴۸۷۸ نفر از مربیان حق‌التدریسی را تا پایان برنامه پنجم توسعه استخدام می‌کرد؛ حال سؤال این است که وزارت رفاه در این زمینه چه کرده است؟
وی با اشاره به اینکه سازمان فنی حرفه‌ای حقوق مربیان حق‌التدریسی را ضایع کرده است، عنوان داشت: مدت زمان پیش بینی شده در قانون برای تدوین آئین‌نامه اجرایی از سوی وزارت رفاه ۳ماه است اما ۲ سال و نیم بعد آئین‌نامه تدوین شده است و این بدان معنی است سازمان فنی حرفه‌ای و وزارت رفاه در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کنند و حتی شنیدیم برخی مدیران این مجموعه نیز گفته‌اند که قانون را قبول نداریم. محمودزاده با یادآوری اینکه هنوز تکلیف هزار و ۲۴۰ مربی حق‌التدریسی روشن نشده و با بلاتکلیفی هر روز در مسیر میان تهران و شهرستان خود در ترددند، گفت: به جای آنان مربیانی استخدام شده‌اند که تنها ۳ سال سابقه کار داشتند.وی خطاب به وزیر رفاه اظهار داشت: شما گفتید ما نسبت به اجرای قانون التزام داریم؛ قانون تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی حرفه‌ای ۵ سال است که تصویب شده است. آیا شما در عرض این ۵ سال التزام به اجرای قانون داشته‌اید؟ به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازفارس، نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: امروز مربیانی با صرفا ۲ سال سابقه به علت ارتباطاتی که داشتند استخدام شدند و مربیانی با ۱۰ سال سابقه از فهرست استخدام حذف شدند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


9 × هفت =