- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

هر ۱۰ دقیقه یک نوزاد در آذربایجان غربی متولد می‌شود

Posted By admin On دی ۱۳, ۱۴۰۱ @ ۸:۲۴ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان_غربی با اشاره به اینکه امسال حدود ۳۹ هزار نوزاد در استان به دنیا آمده است، گفت: هر ۱۰ دقیقه یک واقعه ولادت ثبت می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان،سعید احمدی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری ۳۹ هزار و ۸۹۷ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که البته ۱٫۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۳۶ واقعه ولادت در آذربایجان غربی ثبت شده بود که این رقم امسال ۵۳۹ فقره کمتر شده است.
احمدی ادامه داد: در سال‌جاری به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر در آذربایجان غربی به دنیا آمده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: همچنین در این مدت، شاهد فوت ۱۲ هزار و ۲۶۱ نفر در استان بودیم که نشان می‌دهد روزانه بطور متوسط ۴۴ واقعه فوت ثبت شده است.
احمدی اظهار کرد: البته این رقم ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده بطوریکه تعداد فوتی روزانه در سال گذشته در استان ۶۲ نفر بود.وی یادآور شد: تعداد ولادت ثبت شده در آذربایجان غربی سال گذشته هم ۵۲ هزار و ۶۶۲ مورد بود و میانگین ثبت شده برای استان در این خصوص در سال ۱۴۰۰ به ۴۵٫۳ مورد ولادت نسبت به هر یک هزار نفر جمعیت رسید.
وی تاکید کرد: این رقم در فوت ۲۱ هزار و ۷۲۰ مورد در کل و ۶٫۳ مورد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت بالغ است.مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی افزود: از نظر میانگین ولادت و فوت، این استان به ترتیب رتبه دهم و نوزدهم کشوری را داراست که امیدواریم با اجرای طرح‌های فرزندآوری، این رتبه در حوزه ولادت روز به روز بهتر شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%87%d8%b1-10-%d8%af%d9%82%d9%8a%d9%82%d9%87-%d9%8a%da%a9-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d9%85%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.