- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

هر دستگاه باید یک کمیته انتقادشِنو داشته باشد

Posted By admin On آذر ۵, ۱۴۰۱ @ ۸:۳۵ ق.ظ In اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در هر دستگاهی باید یک کمیته انتقادپذیر و انتقاد شنو برای بررسی انتقادات داشته باشیم که مردم به راحتی بتوانند در سامانه آن و یا حضوری انتقادات خود را بیان کنند. ب
ه گزارش آراز آذربایجان ،سید سلمان ذاکر در رابطه با نحوه بیان انتقاد گفت: انتقاد باید با ارائه راهکار و دلسوزانه باشد و نه تحقیرگونه، همچنین انتقاد باید به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات کشور و مردم بوده و مشاوره خوبی برای مسئولین باشد.
وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص انتقاد به قوه قضائیه طبیعی است که انتقاد باید حقوقی بوده و بار حقوقی داشته باشد و بتواند راهکارهای حقوقی برای رفع خلأهای قانونی و حل مشکلات مردم اعم از اطاله دادرسی و گشایش حبس زدایی ارائه کند. یعنی انتقاداتی باشد که گره های فعلی قوه قضائیه که چه بسا خود قوه قضائیه و همچنین مردم را نیز نگران می کند، برطرف کند؛ والّا انتقاد از دستگاهی که سعی می کند عدالت را اجرا کرده و به جز قانون چیز دیگری نمی خواهد اعمال کند که آن هم با رأفت اسلامی نهایت مساعدت قانونی را داشته باشد، تهدید کردن در این موقع عملی ندارد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه نهادی وظیفه تبیین محدوده انتقاد را دارد؟ تصریح کرد: با توجه به اصل اینکه «مجلس در رأس امور است» ما نمایندگان مردم آماده ایم انتقادها را بشنویم و البته باید مرکزی برای این امر تعیین شود. زمانی می گفتم در هر اداره ای باید یک کمیته مشکل شناس و مشکل گشا ایجاد شود و این کمیته باید خودش به دنبال مردم برود و حرف آنها را بشنود.
ذاکر با بیان اینکه انتقادات از دستگاه ها بر حسب وظایفشان متفاوت است، گفت: مثلا قوه قضائیه یک نوع انتقاد دارد، دستگاه های اداری و اجرایی یک نوع انتقاد دارند و نوع انتقادات به سازمان بازرسی یا مجلس نیز متفاوت است، بنابراین اگر بتوانیم در هر دستگاهی یک کمیته انتقادپذیر و انتقاد شنو برای بررسی انتقادات داشته باشیم، مردم به راحتی می توانند در سامانه و یا حضوری انتقادات خود را بیان کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید نهضت انتقادپذیری را به گوش مردم برسانیم و حرف مردم را بشنویم، آن وقت است که دیگر کسانی که اغتشاش می کنند تفکیک می شوند و برای مردم هم شفاف سازی می کنیم که راه های ارتباط باز است و فلان سامانه ارگان یا دستگاه که آن را رسانه ای نیز کردیم موجود است و اگر حرف دارید بروید آنجا بگویید و اگر گوش نکردند آن زمان داد بزنید.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%87%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d9%8a%da%a9-%da%a9%d9%85%d9%8a%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af%d8%b4%d9%90%d9%86%d9%88-%d8%af%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.