نیمی از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال جاری تخصیص یافته است

نیمی از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال جاری تخصیص یافته است

آرازآذربایجان-سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال جاری اختصاص یافته است.
پیمان آرامون در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه دستاورد های طرح احیای دریاچه ارومیه که در مجتمع شمس ارومیه برگزار شد افزود: برای سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که تاکنون ۵۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.
آرامون برپایی نمایشگاه دستاورد های احیای دریاچه ارومیه را گامی مهم در جهت آگاهی بخشی به مردم دانست و تصریح کرد: هدف نمایشگاه منعکس کردن عملکرد دولت در طول چهار سال تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه است.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه در ۹ محور اساسی از سال ۹۳ تا کنون ۳هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح های احیا هزینه کرده خاطر نشان کرد:اجرای پروژه های انتقال آب، لایروبی مسیلها، سر دهنه سازی ، احداث تصفیه خانه و هدایت پساب ها از جمله اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در بحث فرهنگ سازی در صرفه جویی است.
وی اظهار کرد: از طریق فرهنگ سازی در سال ۹۷ بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب در استان صرفه جویی شد که گام مهم در احیای دریاچه ارومیه بود.
آرامون در خصوص تاثیر بارش ها در احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: با توجه به بارش های اخیر در حال حاضر بالای ۴ میلیارد متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد که نسبت به ابتدای سال زراعی که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بود بیش از دو برابر شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 7