نگهداری موقوفات چهره تاریخی آذربایجان غربی را حفظ می‌کند

نگهداری موقوفات چهره تاریخی آذربایجان غربی را حفظ می‌کند

گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نگهداری پروژه‌های وقفی منجر به این می‌شود، که چهره تاریخی آذربایجان غربی محفوظ بماند.
به گزارش آراز آذربایجان هادی بهادری در آئین کلنگ‌زنی پروژه ملی موقوفه خسرو بیگ ارومیه، اظهار داشت: پروژه‌های وقفی از ابعاد مختلف حائز اهمیت هستند.
وی اجرای نیت واقف را یک اصل اساسی دانست و گفت: در ارتباط با اجرای پروژه‌های وقفی مسائل دینی و معنوی و تکالیف شرعی وجود دارد، که نباید از آن غفلت شود.
بهادری مطرح بودن مسائل دینی و اخروی در پروژه‌های وقفی را وجه تمایز این قبیل طرح‌ها با سایر پروژه‌های عمرانی ذکر کرد و ادامه داد: وجود تکالیف شرعی و رعایت احکام خاص آن در ارتباط با موقوفات، منجر به مضاعف شدن مسئولیت می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود، که اصول نظام مهندسی و ایمنی رعایت می‌شود.
وی به ابعاد تاریخی و صیانت از فرهنگ بومی با حفظ پروژه‌های وقفی اشاره کرد و گفت: با صیانت از پروژه‌های وقفی، چهره تاریخی آذربایجان غربی به بهترین شکل ممکن حفظ می‌شود.مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی هم گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات مناطق مختلف آذربایجان غربی اجرا می‌شود.حجت‌الاسلام علی مصائبی اظهار داشت: ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار امسال احداث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه خصوصی‌‌سازی انجام می‌گیرد، افزود: هشت پروژه کشاورزی بوده، که با بالاترین حجم سرمایه‌گذاری در ارومیه اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد طرح عمرانی پنج پروژه کامل بوده و سه پروژه در مرحله اخذ پروانه ساخت و ساز هستند.
وی ادامه داد: احداث هشت پروژه در سال جاری آغاز می‌شود.وی مدت زمان اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را بین دو تا چهار سال عنوان کرد و گفت: در زمان احداث این پروژه‌ها، به سرمایه‌گذاری در سایر موقوفات اهتمام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


سه − 1 =