- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نگاه قومیتی با اصل عدالت و برابری در تضاد است

Posted By admin On شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ @ ۱۲:۴۶ ب.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه نگاه قومیتی با اصل عدالت و برابری در تضاد است گفت: استان آذربایجان غربی از یک نگاه غلط قومی رنج می برد و این استان نیاز به یک انقلاب درونی ضد قومی دارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، عثمانی سپس به وضعیت استان آذربایجان غربی پرداخت و آن را استان تبعضیها و تفاوتها توصیف و تصریح کرد: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، هنوز در این استان درد بی عدالتی داریم و استان از یک نگاه قومی رنج می برد.
وی در حالی که نگاه قومی موجود در استان را نگاهی غلط عنوان کرد، تاکید کرد که این نگاه با اصل نظام در تضاد است چرا که عدالت و برابری در نظام جمهوری اسلامی ایران اصلیت دارد.
دکتر عثمانی ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به سال رونق اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رونق اقتصادی زیر ساخت و ساختار می خواهد اما زیر ساخت های در استان آذربایحان غربی عادلانه توزیع نشده است. در جنوب استان از کارخانه های مادر خبری نیست. صنایع تبدیلی نداریم. بعضی از مسئولان مناطق کردنشین را مناطق ممنوعه برای سرمایه گذاری می دانند.
عثمانی در حالی که تاکید کرد تنها خدا می تواند دریاچه ارومیه را احیا کند، گفت: اگر هدف احیای دریاچه ارومیه است سد سیمنیه رود که تنها خواسته مردم از دولت است را احداث کنند و آب آن را تا زمانی که دریاچه احیا می شود با لوله به دریاچه انتقال دهند.عثمانی در ادامه سخنان خود درباره زیرساختهای تولید و صنعتی بوکان، به انتقال آب سد بوکان به تبریز اشاره کرد و تصریح کرد:ما از آب سد بوکان هم بی بهره ایم. سدی که سد بوکان است اما سد بوکان نیست، سد تبریز است. در بناب با آب این سد کشاورزی می کنند اما ما در بوکان در تامین آب شرب مشکل داریم.ظرفیت برق برای احداث کارخانه نداریم و پست ۴۲۰ کیلو وات بوکان هنوز اجرایی نشده است.بدترین وضع راه های استان در بوکان است.
دکتر عثمانی نگاه های غلط قومی حاکم بر استان را مانعی برای ایجاد زیرساختها توسعه در بوکان دانست و افزود: مبارزه استاندار با این نگاه های غلط، وی را درگیر جنگ نرم کرده است و تمام انرژی وی را گرفته اند.
وی در پایان گفت: آذربایجان غربی نیاز به یک انقلاب درونی ضد قومی دارد و هر کس نگاه قومی دارد باید کنار گذاشته شود و این استان از درد قومی می نالد و تمامی اختلافات و درگیریها در استان قومی است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%82%d9%88%d9%85%d9%8a%d8%aa%d9%8a-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b6%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.