- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نیمی از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در رکود کامل به سر می‌برند

Posted By admin On فروردین ۲۵, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۰۴ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان در رکود کامل به سر می‌برند اما تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکل آن با جدیت آغاز شده است. به گزارش آرازآذربایجان، علی عبدلی اظهار داشت: از ۳۴ شهرک صنعتی که در استان آذربایجان غربی وجود دارد ۲۵ شهرک به بهره‌برداری رسیده و برای بهره‌برداری از ۹ شهرک باقی مانده در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در رابطه با چگونگی فعالیت واحدهای صنعتی گفت: طبق آماری که در خرداد سال ۹۷ جمع‌آوری شده فقط نیمی از واحدهای صنعتی فعالیت مستمر دارند و ۵۰ درصد این واحدها در استان راکد هستند.
وی با اشاره به دلایل رکود واحدهای صنعتی افزود: در هر واحد عوامل متفاوتی سبب رکود و توقف فعالیت است ولی از عمده عامل این اتفاق می‌توان کمبود نقدینگی، مشکلات موجود در تأمین مواد اولیه و نبود سرمایه گذار را نام برد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی درباره تقسیم بندی صنایع این استان بیان کرد: فعالیت‌های واحدهای صنعتی به قسمت‌های متفاوتی مانند فلزی، کانی غیر فلزی، مواد غذایی و مواد شیمیایی تقسیم بندی شده است.
عبدلی با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای فعالیت دوباره واحدهای راکد مشخص کرد، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اینکه امسال، سال رونق تولید بوده تلاش می‌کنیم رتبه بهتری از سال ۹۷ کسب کنیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d9%8a%d9%85%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%d9%8a-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.