استاندار آذربايجان غربي:

نیمی از مدارس آذربایجان غربی نیازمند مرمت و بازسازی است

نیمی از مدارس آذربایجان غربی نیازمند مرمت و بازسازی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای تغییر و ارتقا زیرساختهای توسعه استان اولویت اول تخصیص بودجه در استان مربوط به آموزش و پرورش و توسعه زیرساختهای آموزشی است.
محمدمهدی شهریاری در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان که امروز در سالن امام علی ارومیه برگزار شد، گفت: سال گذشته بر اساس تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی و با توجه به عقب ماندگی استان در شاخص های آموزشی، بالا بودن نرخ بیسوادی و برای ارتقا شاخص ها اولویت تخصیص بودجه استان به آموزش و پرورش داده شد.
استاندار آذربایجان افزود: این رقم در سال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان بود و امسال نیز در نظر داریم همین میزان و اولویت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش سرانه فضای آموزشی و تغییر شاخص های آموزشی در استان باشیم.
شهریاری گفت: مهمترین رکن توسعه در کشور آموزش و پرورش است ، اگر امروز مشکلات زیادی در اداره کشور وجود دارد نشان دهنده این است که به آموزش و پرورش توجه لازم نشده بود و این روند باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه در خود مجموعه آموزش و پرورش هم با مشکلات زیادی از جمله مسایل تربیتی ، رفاهی فرهنگیان و مشکلات زیرساختی مواجه هستیم افزود: در آذربایجان غربی ۲۴ هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۵۰ درصد یعنی بالغ بر ۱۲ هزار کلاس درس در استان نیاز به تخریب ، مرمت و بازسازی دارد که نیاز است در این خصوص با همت و مشارکت همه قدمی برداشته شود تا جایگاه استان ارتقا و به متوسط کشور برسانیم.
مقام عالی استان اظهار کرد: اگروزارت آموزش و پرورش توجه و عنایت ویژه ای به استان داشته باشد و به میزان اعتباری که استان برای نوسازی و مسائل زیربنایی آموزش و پرورش اختصاص می_دهد تخصیص بودجه دهد و با مجموع کمکهای خیرین مدرسه ساز می توان امیدوار بود روند تغییر شاخص های آموزشی و سرانه فضای آموزشی شتاب بیشتری بگیرد و تا دو سال آینده به متوسط کشوری برسیم.
همچنین استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر چه بهبود شاخص های ترافیکی، اصلاح نقاط پرتصادف و نیز ارتقا و ایمن سازی شریان های جاده ای در کاهش تصادفات درون و برون شهری نقش دارند اما آموزش و فرهنگسازی از ارکان اصلی این حوزه بشمار می روند.
محمد مهدی شهریاری با اشاره به محدودیت منابع برای اصلاح نقاط پرحادثه و تکمیل شریانهای اصلی تصریح کرد: این عامل باعث می_شود تا متولیان امر موضوع آموزش و فرهنگسازی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی را جدی بگیرند.وی گفت: نقش هنر و فضای مجازی و نیز آموزش مباحث ترافیکی به کودکان در سیستم آموزش و پرورش به درستی دیده نشده و اگر انتظار داریم تا فرهنگ ترافیکی بهبود یابد باید برای آموزش و فرهنگسازی بویژه در مدارس توجه ویژه ای صورت بگیرد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات دستگاههای اجرایی در خصوص مباحث ترافیکی با نشست های متشرک و همکاری های بین بخشی قابل حل است از دستگاههای مسئول در حوزه کاهش تصادفات خواست تا همکاری های بین بخشی را جدی در نظر بگیرند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، شهریاری همچنین به نقش مهم مردم در تصمیم گیری ها اشاره کرد و افزود: برای اجرای تصمیم گیریهای ترافیکی باید نظر و خواست مردم نیز لحاظ شود چرا که تصمیم گیری در اتاق های بسته بدون در نظر گرفتن شرایط و خواست مردم نتایج مطلوبی درپی نخواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 8