- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نویسندگان ضامن بقای فرهنگ و تمدن هستند

Posted By admin On دی ۸, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۵۶ ب.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

گروه گزارش: بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ناصر خدایاری که در مراسم “گوءروش -۱۱″ در نکوداشت بهمن بهرامپور نویسنده و پژوهشگر ارومیه ای، در حوزه هنری آذربایجان غربی سخن می گفت، افزود: نویسندگان و پژوهشگران با نوشتن توانسته اند مفاهیم فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و اخلاقی را در لابلای کلمات زنده نگه دارند.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شاخصه های تمدن، گفت: همه تمدنها دارای دولت، اقتصاد، سیاست، اصول اخلاقی و عرفهای مدون بوده اند و اباحیگری محض در هیچ تمدنی نبوده است که ما تمام این مولفه تمدنهای گذشته را مخصوصا در ایرانباستان و ایران دوره اسلامی، به واسطه خط و کتابت پژوهشگران و آثار نویسندگان می شناسیم.دکتر خدایاری در بخشی از سخنان خود با تجلیل از تلاشهای پژوهش محور بهمن بهرام پور گفت: استاد بهمن بهرامپور طی دهها سال تلاش تحقیقی توانسته دهها جلد کتاب پژوهشی در حوزه مسایل تاریخی و اجتماعی و فرهنگی پدید آورد و به توسعه فرهنگی مردم و کشور کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان ضمن تشکر از حوزه هنری به خاطر برگزاری سلسله محافل “گوءروش” در نکوداشت پیشکسوتهای اهل قلم، آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مبنی بر همکاری در برپایی این برنامه ها و توسعه آن اعلام داشت.گفتنی است سلسله محافل گوءروش (دیدار، نکوداشت) از سال ۱۳۹۵ با هدف نکوداشت و تجلیل از نویسندگان و شاعران استان آذربایجان غربی، از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری اتقلاب اسلامی استان در ارومیه شروع شد وچهارشنبه ۵ دیماه ۹۷، یازدهمین مراسم گوءروش (گوءروش – ۱۱) با حضور بیش از صد نفر از شعرا، نویسندگان، اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان در تجلیل از بهمن بهرام پور برگزار گردید. بهمن بهرامپور متولد ۱۳۲۹ است و تاکنون بیش از ۴۰ جلد از کتابهایش در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و تاریخی منتشر شده است. او اهل نقده می باشد و در ارومیه زندگی می کند.
*محفل نکوداشت بهمن بهرام پور در ارومیه برگزار شد
مراسم نکوداشت بهمن بهرامپور نویسنده و پژوهشگر معاصر از طرف حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
بر پایه همین گزارش، این مراسم که یازدهمین دیدار و نکوداشت اهل قلم استان آذربایجان غربی از سلسله محافل گوءروش بود تحت تحت عنوان “گوءروش – ۱۱″ با حضور جمعی از نویسندگان، اصحاب رسانه، شعرا، مدیران و مسئولان استانی و خانواده بهرامپور در تجلیل از چهار دهه تلاشهای پژوهشی این نویسنده نقده ای استان برپا گردید.خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علیزاده امامزاده، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه، بخشایشی رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه، علی پیام مشاور استاندار، علوی رییس شورای اسلامی شهرستان نقده، اکبری رییس شورای اسلامی شهرستان محمدیار، مهردار مسئول دفتر روح الله حضرتپورنماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، دکتر سیامک مختاری مشاور فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه و مصطفی قلیزاده علیار نویسنده و دبیر اجرایی مراسم، جداگانه در خصوص زندگی و آثار استاد بهمن بهرامپور و نقش نویسندگان و اهل قلم سخن گفتند. همچنین تعدادی از شعرا اشعار خود قرائت کردند. گفتنی است در این مراسم، احد هوشمند قره باغ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، مهندس مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، حاجی زاده رییس سازمان بسیج هنرمندان، صدقیانی رییس سازمان بسیج رسانه، مرادپور رییس دامپزشکی نقده، ناهید شهردار محمدیار، نوری معاون کتابخانه مرکزی ارومیه و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.بهمن بهرام پور نیز طی سخنان کوتاهی از حضور شرکت کنندگان در مراسم نکوداشت وی از حوزه هنری به خاطر این اقدام تشکر کرد. تجلیل از بهرامپور از سوی مسئولان حاضر در جلسه با تقدیرنامه و هدیه، بخشی پایانی محفل “گوءروش – ۱۱ “بود و در این برنامه مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه با حوزه هنری مشارکت داشت. شایان ذکر است بهمن بهرامپور متولد ۱۳۲۹ در روستای طالقان شهرستان نقده (سلدوز) ساکن ارومیه و دارای ۴۰ جلد کتاب تحقیقی در موضوعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و ادبی است. او از پژوهشگران متعهد و انقلابی به شمار می رود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d9%88%d9%8a%d8%b3%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b6%d8%a7%d9%85%d9%86-%d8%a8%d9%82%d8%a7%d9%8a-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.