نوع آموزش در مدارس آذربایجان‌غربی تابع مصوبات ستاد کروناست

نوع آموزش در مدارس آذربایجان‌غربی تابع مصوبات ستاد کروناست

گروه خبر:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: تصمیم‌گیری در مورد نحوه آموزش در مدارس را باید دانشگاه علوم پزشکی یا ستاد کرونا، اعلام و اطلاع‌رسانی کند.
به گزارش آراز آذربایجان، ابراهیم محمدی حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق ۲۴ گانه استان افزود: همانطور که آموزش دانش‌آموزان مهم است سلامت آنها نیز مهم است و نباید به‌خاطر آموزش، سلامت دانش‌آموزان دچار مخاطره شود یا به خاطر سلامت آنان آموزش مغفول واقع شود.
وی اضافه کرد: برای آغاز سال تحصیلی که روز شنبه ۱۵ شهریور خواهد بود سه سناریو تعریف شده‌است که شامل وضعیت سفید، زرد و قرمز است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حالت سفید همه چیز عادیست و آموزش هم به صورت عادی اتفاق خواهد افتاد اما در شرایط زرد دانش‌آموزان در کلاس‌هایی با تراکم کمتر و با تمهیداتی که مدرسه انجام می‌دهد در مدارس حضور خواهند داشت.
محمدی با اشاره به اینکه تمامی موارد بهداشتی در فضای فیزیکی مدارس پیش‌بینی شده است، گفت: معلمان و کادر اجرایی موظف هستند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و آنچه که در دستورالعمل آمده را رعایت کنند.
وی افزود: دانش‌آموزان اگر قرار باشد در مدرسه حضور داشته باشند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و با ماسک یا دستکش و آنچه که لازمه رعایت پروتکل های بهداشتی است در آموزشگاه حضور یابند.
وی با اشاره به عدم ازدحام و تراکم دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: همه مدارس برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه و در راستای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا انجام داده‌اند.
محمدی با اشاره به اینترنت مصرفی دانش‌آموزان برای استفاده از برنامه شاد گفت: برای اینکار تاکنون دستورالعملی دریافت نشده‌ است ولی برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان بتوانند از طریق اینترنت رایگان یا کم‌هزینه در بستر شاد حضور داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی شده‌است برای دانش‌آموزانی که اینترنت یا ابزار لازم برای دسترسی به اینترنت را ندارند از طریق درس‌نامه، جزوه‌ها یا به شکل حضوری یا از طریق سی دی یا فلش مواردی تهیه و ارائه شود تا مشکل اموزش را نداشته باشند.
طبق پیش‌بینی‌ها بیش از ۶۲۰ هزار دانش‌آموز قرار است در ۱۵ شهریورماه در مدارس استان حاضر شوند ولی هنوز تصمیمی درباره نحوه حضور آنان اخذ و یا اعلام نشده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


5 − = یک