نماينده مردم مهاباد در مجلس:

نوسان قیمت ها اغلب حاصل احتکار تولیدکنندگان داخلی است

نوسان قیمت ها اغلب حاصل احتکار تولیدکنندگان داخلی است

گروه خبر: نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: عدم تزریق شکر تولیدی کارخانه‌های قند و شکر و کشت و صنعت‌ها موجب شده تا عرضه و تقاضای شکر در بازار دچار نوسان شود. به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص عدم عرضه شکر به بازار توسط برخی واحدهای تولیدی، گفت: با توجه به میزان تولید شکر در کشور حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن در سال نیاز به واردات وجود دارد و مابقی آن در داخل کشور تولید می‌شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ به دلیل بارندگی‌های اخیر و افزایش منابع آبی پشت سدها تولید شکر و چغندر قند افزایش چشم گیری دارد و میزان تولید کشور نیاز حدودا ۳۰۰ هزارتنی به واردات شکر را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: اگر کمبودی شکر در داخل کشور احساس می‌شود و قیمت آن افزایش پیدا کرده به دلیل عدم فروش این محصول توسط کارخانه‌جات و شرکت‌های کشت و صنعت است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تزریق شکر تولیدی کارخانه‌های داخلی موجب شده تا عرضه و تقاضای این محصول در بازار دچار نوسان شود، ادامه داد: کارخانه‌ها، شکر تولیدی خود را در انبارها نگهداری می‌کنند تا در زمان مناسب و با قیمت بالاتری به فروش برسانند.
نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید سریعا به موضوع عدم عرضه شکر به بازار ورود و انبارهای کشت و صنعت‌های نیشکر و کارخانه‌های قند و شکر را بررسی کنند و اجازه تداوم احتکار شکر داده نشود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


+ 9 = دوازده