- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نهضت جهادی برای ارتقای شاخص‌های آموزشی ضروری است

Posted By admin On مرداد ۱۳, ۱۴۰۱ @ ۱۰:۱۵ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان،استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی نهضت جهادی در استان برای ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش با بکارگیری همه ظرفیت‌های ملی و استانی یک ضرورت است.
محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: این استان در موضوع زیرساخت‌های آموزشی ضعیف است و لازم است تا با بکارگیری ظرفیت‌های استانی، بهره مندی از ظرفیت‌های ملی موجود و مطالبه گری، این بخش تقویت شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی همراه با دو استان سیستان بلوچستان و البرز در آخر جدول رتبه بندی از نظر زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی قرار دارد، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خروجی مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری در این بخش است که باید برای جذب آن رایزنی و پیگیری‌های مستمر انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این سفر حمایت‌های مطلوبی از برنامه‌های محرومیت زدایی شد، گفت: آذربایجان غربی جزو معدود استان‌هایی است که اعتبار خوبی گرفته و سهمیه آموزش و پرورش نیز در آن کاملا مشخص شده است.
وی با بیان اینکه تخصیص اعتباری از محل مصوبات سفر رییس جمهور تاکنون در دو مرحله بوده است، اضافه کرد: از هفته آتی اعتبارات مطلوبی تخصیص می‌یابد که بویژه در بخش محرومیت زدایی چشمگیر است.
معتمدیان با اشاره به اینکه لازم است از ظرفیت نهادهای حمایتی و انقلابی برای محرومیت زدایی در بخش آموزش و پرورش استفاده کرد، یادآور شد: از ملزومات این هم افزایی داشتن یک برنامه مدون با اولویت بندی های خاص است تا با تقسیم کار برمبنای وظایف دستگاه‌ها بتوان این عقب افتادگی تاریخی را تا حدی جبران کرد.
وی بر بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: برای ارتقا و بهبود شاخص‌های مطرح شده در آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در رفع مشکلات بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل کرده های استان نیز لازم است که از همکاری نهادهای حمایتی استفاده شود.
وی با تاکید بر جمع آوری آمار دقیق در این زمینه افزود: نباید دانش آموزی به خاطر هزینه‌های کمک آموزشی از تحصیل بازماند ضمن اینکه ‌عوامل ترک تحصیل باید به صورت دقیق احصا و در راستای رفع موانع تحصیلی اقدام شود.

در این جلسه که دو دانش‌آموز رتبه‌های تک رقمی کنکور تجربی امسال نیز حضور داشتند استاندار آذربایجان غربی و اعضای شورای آموزش و پرورش به صحبت‌های این دانش آموزان و خانواده‌های آنان گوش داده و در پایان استاندار با اهدای لوح و هدایایی از «محمد طه رنجی» و «رضا نوری» که موق به کسب رتبه‌های چهارم و هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور ۱۴۰۱ شده بودند، تجلیل کرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d9%87%d8%b6%d8%aa-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.