استاندار:

نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های آذربایجان‌غربی است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اعلام اجرای نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی توسط رییس جمهور گفت: این طرح در صدر برنامه ها و اولویت‌های استان قرار دارد و با جدیت تمام آن را دنبال می‌کنیم. به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جمع مردم شهر فیرورق از توابع شهرستان خوی افزود: در حال حاضر حدود سه هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در آذربایجان غربی وجود دارد که پیشرفت های متفاوتی داشته و باید برای اتمام آنها برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: ادامه نیمه تمام ماندن آنها موجب استهلاک سرمایه های ملی و بیت المال می شود که باید از این خسارت جلوگیری کرد.
معتمدیان اظهار کرد: اولویت در اتمام این پروژه ها در آذربایجان غربی، بیش از ?? درصد پیشرفت فیزیکی است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از دلایل انجام سفرهای شهرستانی، اشراف نسبت به مسائل و مشکلات مردم و توجه به پروژه های نیمه تمام موجود در مناطق مختلف است، ادامه داد: با حضور میدانی در مناطق مختلف نسبت به مشکلات، موانع پیشرفت پروژه ها مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف حوزه اقتصادی آذربایجان غربی در بخش های معدن، کشاورزی و گردشگری گفت: در حوزه اقتصادی، یکی از اولویت های اصلی دولت در سال جاری، تحقق رشد اقتصادی هشت درصد در کشور است که در استان برمبنای ظرفیت ها و مزیت های نسبی، این رقم ۷٫۶ درصد در نظر گرفته شده است.
معتمدیان افزود: آذربایجان غربی از قطب های معدنی کشور بوده و شهرستان خوی هم در این خصوص، ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید به همه مناطق استان در این خصوص توجه ویژه شود.
وی اضافه کرد: سیلیس و سنگ های تزیینی در کنار معادن پرومتال از ظرفیت های معدنی آذربایجان غربی است که البته هنوز در این باره، کار زیادی انجام نداده ایم.
معتمدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع این خلا اظهار کرد: در سال جاری، بحث مطالعات برای اکتشافات مواد معدنی در دستور کار جدی ما قرار دارد و توافق های خوبی نیز به ویژه با ایمیدرو در این خصوص انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی، کشاورزی را یکی دیگر از ظرفیت های بسیار خوب استان به ویژه شهرستان خوی و بخش فیرورق عنوان کرد و ادامه داد: سعی داریم در بخش کشاورزی استان به ویژه خوی تحول ایجاد کنیم و از مزیت های این بخش بیشترین استفاده را ببریم.
معتمدیان همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت و مدیریت آذربایجان غربی به حوزه اشتغال گفت: باید از همه ظرفیت ها در این باره بهره برداری کنیم و مزیت های مناطق مختلف را برای حل مشکل بیکاری مورد استفاده قرار دهیم.
وی، شهرستان خوی و منطقه فیرورق را یکی از مناطق با ظرفیت قابل توجه باغداری عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن، در این منطقه موضوع مهم گردشگری هم مطرح است که البته در این باره کار خاصی صورت نگرفته و باید در هر ۲ حوزه توجه ویژه برای توسعه منطقه انجام شود.
معتمدیان همچنین از برنامه ریزی برای تصویب طرح های توسعه ای برای شهرستان خوی و شهرهای مختلف آن در شورای برنامه ریزی و توسعه به میزبانی شهر خوی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مصوباتی صورت می گیرد که باید توسط همه نهادها اجرایی شود تا زمینه توسعه منطقه را فراهم کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 1