- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نماینده مجلس هنوز فرق کوله بر و تروریست را نمی داند

Posted By admin On آذر ۱۹, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۴۹ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور ، با بیان اینکه نماینده مجلس هنوز فرق کوله بر و تروریست را نمی¬داند گفت: کسی که نیمه شب در کوه ها و دره ها با سلاح تردد می_کند و به نیروی مرزبانی تیراندازی می کند، کوله بر نیست . به گزارش آرازآذربایجان ، وی بدون نام بردن از شخص خاصی اظهار داشت: به تازگی فردی در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی، از کشته شدن کوله بر ها توسط نیروهای مرزبانی سخن گفته اما اگر کسی مهمات و آر پی جی آورد، باید وی را کوله بر دانست؟
فرمانده مرزبانی تصریح کرد: باید مشخص شود این مطالب با چه هدف سیاسی عنوان می شود و در این اظهارنظرها چه منفعت شخصی و حزبی دارند؟
سردار رضایی ادامه داد: چرا برخی عملکرد خوب، موثر و قانونی مرزبانی را زیر سئوال می برند و تروریست را کوله بر جلوه می دهند؟
وی تاکید کرد: قانون معنای کوله بر را مشخص کرده و طبق قانون کوله بر در زمان معین و مکان مشخص ، کالای خاصی را منتقل می کند اما کسی که نیمه شب در کوه ها و دره ها با سلاح تردد می کند و به نیروی مرزبانی تیراندازی می کند، کوله بر نیست.
فرمانده مرزبانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد.
سردار رضایی ادامه داد: مسیر قاچاق مواد مخدر از کشورهای مبداء، به سمت دریا آمده و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به تنهایی و بدون همکاری کشورهای عربی منطقه میسر نیست.
فرمانده مرزبانی از افزایش کشفیات سوخت و کالای قاچاق و مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۴۲ تن مواد مخدر توسط مرزبانی در سراسر کشور کشف شده که ۱۰ تن از این کشف شده در استان هرمزگان بوده است. سردار رضایی تصریح کرد: هرمزگان از استان های پیشتاز در مبارزه با قاچاق سوخت است و امسال کشفیات مرزبانی استان در این بخش با افزایش سه و نیم برابری به سه میلیون و ۵۰۰هزار لیتر رسیده است.
وی میزان افزایش کشف پوشاک قاچاق نسبت به پارسال را ۵۵درصد و دارو را ۹۵درصد اعلام کرد.
هر چند فرمانده مرزبانی در گفته های انتقادی خود به طور مشخص نامی از کسی نبرد اما جدید ترین اظهارات در این بخش، نطق پیش از دستور نماینده مهاباد در نطق میان دستور جلسه علنی چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷ است.
جلال محمود زاده گفت: درعرض یک سال گذشته صدها جوان کوله ‌بر کرد کشته و زخمی شده‌ اند، چه کسی جوابگوی فرزندان بی ‌سرپرست آنها است،‌ آیا رواست که جوانان ایرانی با گلوله‌ ایرانی به خاطر معیشت حداقلی خانواده به جای ایجاد اشتغال توسط دولت به دست نیروهای مرزبانی به گلوله بسته شوند؟
وی خاطرنشان کرد:‌ من از مردمی صحبت می_‌کنم که جوانان کوله‌ بر آن برای درآمد ۵۰ هزار تومانی به خاک و خون کشیده می ‌شوند،. اما وارد کننده‌ها و قاچاقچیانی که با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب می‌ زنند در کاخ‌ها و ویلاها تفریح می‌کنند و خود را در دایره امن مسوولان پنهان کرده‌اند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%d9%8a%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d9%87%d9%86%d9%88%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d9%82-%da%a9%d9%88%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%d9%8a%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.