مديرکل ارشاد آذربايجان غربي:

نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتباط اندیشمندان و جوانان است

نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتباط اندیشمندان  و جوانان است

گروه خبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه سراسری کتاب یک فرصت مغتنم برای برقراری ارتباط بین صاحبان اندیشه و جوانان به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی درگفت‌و گو با آرازآذربایجان، اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب یک فرصت مغتنم برای تبادل افکار همچنین برقراری ارتباط بین صاحبان اندیشه و قلم با نسل جدید و جوانان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب از ۱۸ مهر ماه امسال کار خود را آغاز کرده و با قوت به فعالیت خود تا ۲۴ مهر ماه ادامه خواهد داد، یادآوری کرد: اساتید، دانشجویان، صاحبان فکر و اندیشه از این نمایشگاه تاکنون استقبال خوبی به عمل آورده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های جانبی مختلف در حاشیه نمایشگاه تدارک یافته است خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقد کتب تالیف شده در زمینه‌های گوناگون به ویژه هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران از جمله برنامه‌‌های جانبی است.
کریمی اضافه کرد: نشست‌های علمی با سخنرانی شخصیت‌‌های فرزانه با موضوع‌های گوناگون مانند اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب سایر برنامه‌های تدارک یافته است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن دهه نخست ماه محرم و به شهادت رسیدن امام حسین (ع) قرار گرفته‌ایم، ضمن تسلیت گفتن به مناسبت این ایام، گفت: با توجه به اقتضای زمان برگزاری این نمایشگاه همچنین ضرورت فضاسازی برای استقبال از ماه محرم جلسات تبیین فلسفه عاشورای حسینی برگزار می‌شود.
کریمی از نهادهای مختلف از جمله فرماندهی انتظامی استان، صدا و سیما به ویژه استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه به دلیل داشتن تعامل مضاعف برای برگزاری نمایشگاه مورد اشاره قدردانی کرد، بیان داشت: باید به واسطه رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این راستا انجام گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه رسانه‌‌های جمعی باید عملی شدن این رویداد فرهنگی را در جامعه منعکس کنند، یادآوری کرد: فضای فکری لازم بین اقشار مختلف مردم به ویژه اساتید دانشگاه‌ها دانشجویان، فرهنگیان و …. برای استقبال از این نمایشگاه فراهم آورند، چه بسا کتب و محصولات فرهنگی مورد نیاز خود را تهیه کنند.وی با اشاره به اینکه برای برگزاری نمایشگاه کتاب مورد اشاره در جامعه احساس نیاز می‌شد، خاطرنشان کردبنابراین با همکاری و همراهی نهادها و سازمان‌‌های مختلف این نمایشگاه امسال در استان برگزار شد، که امیدواریم مورد توجه اقشار مختلف مردم و گروه‌های اجتماعی قرار گیرد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی با اظهار اینکه در چند ماه گذشته برنامه‌های فرهنگی مختلف برگزار شده است، به عنوان مثال همایش با شکوه شمس تبریزی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر، همایش بزرگ صنعت چاپ و جشنواره باشکوه امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های مورد اشاره برشمرد.
کریمی با اظهار اینکه در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به هر یک از شهرستان‌ها و استان‌های کشورمان مسئولیت مشخص و دبیری یک دبیرخانه واگذار شده بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز فعالیت چشمگیری به همت عاشقان اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) صورت گرفت.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه انسانی رخ داده در مکه مکرمه و جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام اعزامی از ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان، فوت شدن هم‌وطنان را به رهبری و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.
وی با اظهار اینکه از هر نشست، آئین گردهمایی و نمایشگاه باید برای روشنگری پیرامون اقدامات دشمنان دین مبین اسلام همچنین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده شودبیان داشت: برگزاری همایش، نمایشگاه کتاب و … در واقع وسیله‌ای برای آگاهی‌بخشی به مردم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی با اظهار اینکه پنج شنبه نخستین روز ماه محرم الحرام است، ادامه داد: مناسب با معنویت نهفته در این ماه برای ارتقای بصیرت و معرفت جامعه هدف با همراهی هنرمندان اصحاب فرهنگ و ادب برنامه‌های مفیدی اجرا می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار