نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارومیه راز جیب‌های خالی را برملا کرد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارومیه راز جیب‌های خالی را برملا کرد

گروه گزارش: قیمت‌های سرسام آور کتاب‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارومیه که با حضور ناشران داخلی و خارجی در پارک جنگلی این شهر برگزار شد، راز جیب‌های خالی را برملا کرد. امسال نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه برای نخستین بار پذیرای ۴۰۰ ناشر داخلی و خارجی بود که در بخش خارجی ۲۰ نمایندگی و ناشر از کشورهای آمریکا، انگلیس، هند و ترکیه حضور داشتند.
این نمایشگاه در حالی امسال برگزار شد که راهروهای آن خود گویای استقبال و علاقه مردم این استان به بحث کتاب و کتاب خوانی بود.
اما در این میان نمی‌توان ناتوانی مردم در خرید کتاب را کتمان کرد که در این مورد اغلب غرفه داران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه با یکدیگر اتفاق نظر داشتند.
رویا ابراهیمی، نماینده شرکت سپلای با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که در بخش کتاب فعالیت دارد و هم اکنون نیز با ۷۰۰ عنوان کتاب در بخش‌ها و رشته های دانشگاهی مختلف به نمایندگی ناشرهای انگلیس، آمریکا و هند در این نمایشگاه حضور پیدا کرد، گفت: این اولین بار است که به آذربایجان غربی آمده‌ام و بازدید مردم در این استان از نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود؛ اما افرادی که کتاب خریداری می‌کردند، بسیار کم بودند تا حدی که می‌توان گفت در بخش کتاب‌های خارجی به جز فروش یک یا دو عنوان کتاب اصلا فروشی نداشته‌ایم.
وی افزود: از آنجا که کتاب‌های ما اورجینال است و قیمت این نوع کتاب‌ها نیز گران است به همین علت مردم علاقه ای به خرید این کتاب‌ها ندارند.
نماینده شرکت سپلای تصریح کرد: یکی دیگر از علل فروش کم غرفه های خارجی این است که سواد انگلیسی مردم ایران پایین است که در این راستا باید مردم و دانشجویان تلاش کنند تا با یادگیری زبان‌های خارجی بتوانند از دانش روز دنیا نیز بهره‌مند شوند.
نوده ای، متصدی انتشارات هیزمیت ترکیه نیز با اشاره به موضوعات کتاب‌های عرضه شده در این بخش گفت: کتاب‌هایی که در این نمایشگاه برای عرضه به مردم این استان در نظر گرفته شده بیشتر در بخش‌های ادبیات، هنر و تاریخ است.
وی با بیان اینکه استقبال کلی در مجموع از نمایشگاه خوب و پرشور بوده است، افزود: این استقبال با خرید کم مردم همراه است؛ چرا که بسیاری از افرادی که از این غرفه دیدن می‌کنند با دیدن قیمت‌های روی جلد آن‌ها از خرید کتاب پشیمان می‌شوند.
یکی از بازدید کنندگان تصریح کرد: من به عنوان مادر با وجودی که به کتاب‌های فلسفی و ادبی علاقه دارم؛ اما به دلیل گرانی کتاب‌های مورد علاقه خودم سعی می‌کنم از آن‌ها چشم پوشی کنم و کتاب آموزشی فرزندم را تهیه کنم.در میان غرفه های موجود، غرفه های دانشجویی و دانشگاهی تقریبا از رونق بیشتری برخوردار بود و باید گفت شلوغ‌ترین غرفه‌ها انتشارات دانشگاهی و غرفه های نمایندگی موسسات آموزشی بود.
یکی از بازدیدکنندگان که دانشجوی رشته عمران نیز بود، گفت: کتاب‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، بسیار عالی بوده و با وجودی که قدرت خرید مردم در کل کاهش پیدا کرده است؛ اما دانشجویان مجبورند از فرصت برپایی این نمایشگاه در استان استفاده کرده و کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
صف طولانی خرید بن از شاخصه های دیگر این نمایشگاه بود؛ چرا که مردم سعی داشتند با قیمت مناسب کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. +1

    لطفا از مشکل ما رانندگان کامیون و ترلی هم بنویسید و از مسئولان پیگیری کنید. به خاطر خرید ماشین های وام دار و وضع اقتصادی جامعه شرکتهای باربری سواستفاده میکنند و بیش از حق خود از کرایه سهم بر میدارند و اگر حرفی بزنیم و گلایه کنیم دیگر بار نمیدهند و اذیت میکنند. بخدا همه شان اینطوری هستند. مثلا اگر کرایه ۵۰۰هزار تومن باشد باربری بیش از ۱۰۰هزارش را برمیدارد درصورتی که باید ۳۰هزار بردادر. الته گاها بیشتر از صدهزار هم از پانصده هزار برمیدارند.
    به خاطر خدا پیگیری نمایید

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


+ 2 = هشت