معاون سياسي استاندار:

نقد باید منصفانه ودر جهت منافع ملی باشد

نقد باید منصفانه ودر جهت منافع ملی باشد

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: نقد با هدف تخریب کار صحیحی نیست بلکه باید نقدها منصفانه و با لحاظ دادن منافع ملی باشد.
علیرضا رادفردرآیین بزرگداشت روز خبرنگار درارومیه با بیان ایتکه رسانه های استان باید به نقد در تمامی عرصه ها ادامه دهند افزود: اما این نقده‌ها با رعایت انصاف و لحاظ دادن منافع ملی باشد.وی با بیان اینکه نباید به منافع ملی با نگاه جناحی نگریست اظهارداشت: امروز توجه به منافع ملی در دنیا یک اصل مهم بوده چرا که منافع ملی با تغییر دولت تغییر نمی کند و یکی از کارهایی که خبرنگاران باید به آن بپردازند جا انداختن همین موضوع در جامعه و رعایت آن در رسانه های خود است.
ردافر توافق و مذاکرات هسته ای کشور را نمونه بارز منافع ملی عنوان و تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای و دستاوردهای آن در قالب برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به عنوان یک منفعت ملی در کشور ما مطرح است و همه باید الزامات رعایت و توجه به این نفع ملی را مد نظر قرار دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه همچنین گفت: دانش افزایی مردم یکی از رسالتهای خبرنگاران است چرا که همه علما بر آن تاکید دارند و کشوری را موفق می‌دانند که دانایی بر آن حاکمیت داشته باشد.
*شکایتها مدیران دولتی از خبرنگاران آذربایجان غربی بازپس گرفته می شود
رادفر با اشاره به اینکه خبرنگاری کاری توان با سختی است و نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: موضوع بیمه خبرنگاران، حمایتها و تجهیز خانه مطبوعات از مسایلی است که قول می دهیم در این زمینه پیگیری لازم را بکنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: فردا نیز به مناسبت روز خبرنگار طی بخشنامه ای از مدیران دولتی که شکایاتی علیه رسانه ها دارند، می خواهیم تا شکایات خود را پس بگیرند.رادفر ادامه داد: دنیای ما امروز دنیای ارتباطات و انفجار اطلاعات و خبر است ولی در این عصر هم باید تلاش کنیم تا اخبار درست منتقل شود و این اقدام عملی نمی شود مگر با حضور خبرنگارانی که در عرصه های مختلف حاضر هستند.
وی بر بی طرف و عینی گرایی خبرنگار برای ارتقای عرصه دانایی در کشور تاکید و اضافه کرد: صحت خبر یکی از الزامات حرفه ای در این شغل محسوب می شود تا اعتماد بین خبرنگار و مخاطب حفظ شود.رادفر همچین گفت: باید بحث تخصص و اخلاق حرفه ای خبرنگاری را ارتقا دهیم که این امر با حمایتهای دولت و حاکمیت و ایجاد زمینه ها و ابزار مناسب و و با همت خود خبرنگاران میسر است.
*گرایش به اینترنت موجب کاهش تیراژ مطبوعات محلی آذربایجان غربی شده است
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در ادامه این آیین با به آسیب شناسی مطبوعات محلی پرداخت و گفت: نداشتن سازمان، کم تیراژ بودن، ضعف در بنیه اقتصادی، ضعف در تولید محتوای کیفی، تمرکز رسانه های استانی در مرکز استان، نبود امنیت شغلی در مطبوعات و سواد رسانه ای از جمله آسیبهایی است که بخش رسانه ها و مطبوعات به نحوی با آن درگیر هستند.
جواد زاهدی افزود: هم اکنون تیراژ مطبوعات محلی در استان بین یک هزار تا یکهزار و ??? نسخه متمرکز است که یکی از دلایل آن را می توان گرایش به استفاده از اینترنت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ضعف اقتصادی در استان بر جذب آگهی نیز تاثیر گذار بوده و موجب شده تا استقلال مطبوعات استان با خطر مواجه شود عنوان کرد: امروز بیشتر رسانه های محلی استان تنها از محل فروش نشریات خود درآمدزایی می کنند که پایین بودن آن صاحبان نشریان به سمت جذب آگهی بیشتر سوق داده است.
زاهدی به آفت های رسانه ای در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: سوداگری، حب مقام، جاه طلبی، جناح بازی و شخصیت کشی، اهانت و نادیده گرفتن ارزشها و تقلید کورکورانه و نیز فردگرایی از جمله مواردی است که نمود بیشتری در عرصه فعالیت رسانه ای استان دیده می شود.
*خبرنگاران رکن اصلی جامعه هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه جامعه امروز ما باید بیش از گذشته به نقش بی بدیل رسانه باور داشته باشد گفت: امروزدرتمامی بخشها و در راستای توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز تمامی بخشهای زندگی اجتماعی نیازمند وجود و همراهی اصحاب رسانه هستیم.
حجت الاسلام محمدباقر خبرنگاران را رکن اصلی رسانه ها عنوان کرد و ادامه داد: هر حرکت و تفکری در جامعه نیازمند همدلی رسانه ای بوده و به تلاش خبرنگاران مدیون است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی لازمه ارتقای سطح دانش عمومی خبرنگاران را تلاش دو سویه از طرف خود آنها و اداره ارشاد دانست گفت: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به وظایف خود عمل کرده، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند، اما کارگاه‌‌ های آموزشی روزنامه‌ نگاری مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.
در این مراسم که در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از سه خبرنگار پیشکوست استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


3 + = هشت