- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نظارت ٨٠ دفتر فنی بر اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در آذربایجان‌غربی

Posted By admin On شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ @ ۱:۵۵ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: مهندسان مشاور بنیاد مسکن این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند.
محمود بدلی اظهار داشت:در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه حضور کارشناسان بنیاد مسکن منجر به کاهش هزینه‌های اضافی برای متقاضیان طرح‌های روستایی می‌شود ادامه داد: متقاضیان اجرای طرح‌های مهندسی و معماری می‌توانند از مشاوره‌های ۱۶۰ مهندس طراح فنی بهره‌مند شوند.
وی اظهار داشت: نظارت کیفی بر ساخت و سازها توسط مهندسان ناظر و فنی با هدف پیشگیری از بروز خسارت به واحدهای مسکونی ناشی از حوادث غیرمترقبه اجرا می‌شود.
بدلی گفت: ساخت مسکن ایمن از دیگر راهکارهای مقابله با سوانح است و باید با تشویق روستاییان و ترویج ایمن‌سازی در روستاها این امر را گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در راستای تشویق روستاییان تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته‌است، اضافه کرد: پیش از این سقف تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بود که این رقم ۱۵۰ میلیون ریال بیشتر شده‌است.
۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.
پایه طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی گذاشته شد.
آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%a8%d9%a0-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%86%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.