نظارت میدانی رئیس مجلس؛ خدمت به خویش یا خلق الله ؟

نظارت میدانی رئیس مجلس؛ خدمت به خویش یا خلق الله ؟

کاوه معین‌فر
گروه جامعه: هر قول یا وعده‌ای وقتی ارزشمند است که عملی و اجرایی شود و نتیجه آن را ببینیم والا در غیر این صورت هیچ ارزشی به غیر از انتشار چند کلمه در فضا ندارد.
رئیس مجلس به خوزستان سفر کرده و این سفر را با عنوان »نظارت میدانی« از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکل مردم مقاوم و صبور این منطقه اعلام کرده است.
این سفر در صفحه اینستاگرام ایشان با پخش ویدیوهای پوشش داده شده و در توئیتر هم آن را اطلاع رسانی کرده‌اند.
همین ویدئوها و حرف‌های مردم که به آقای قالیباف مراجعه کرده و از مشکلات زندگیشان می‌گویند به غایت ناراحت کننده و تاثیر گذار است و هر مخاطبی را به این فکر وا می‌دارد که حق مردم خوزستان این نیست که در چنین شرایطی زندگی کنند و با چنین مشکلاتی دست به گریبان باشند.
چه نیکوست که رئیس مجلس و تیم همراه ایشان از چنین ظرفیتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به خوبی بهره برده و به نوعی گزارش و عملکرد سفرشان را در این فضا به اشتراک می‌گذارند و دیگر نیازی نیست که حتما دوربین یا میکروفن صداوسیما باشد و …فقط یک نکته بسیار ساده را یادآوری کنیم در برنامه خندوانه رامبد جوان که از شبکه نسیم پخش می‌شد یک اتفاق جالب توجه وجود داشت و آن هم این که هر مهمانی که به برنامه دعوت می‌شد قرار می‌گذاشت به انتخاب خودش یک کاری انجام دهد تا حال یا زندگی یک نفر تا چند نفر را بهتر کند و بعدتر گروه خندوانه با او همراه شده و از عملی شدن قولی که او داده بود گزارشی تهیه کرده و آنرا پخش می‌کردند.
مثلا مهدی یراحی (خواننده) قول داده بود که برای بچه های بی بضاعت کنسرتی برگزار کند و بعد از مدتی با حضور گروهش در منطقه »شمس آباد« نزدیک تهران این قول را عملی کرد. »شمس آباد« منطقه‌ای است که تقریباً تمامی ساکنانش کارگر هستند و اغلب آنها در کوره‌های آجرپزی کار می‌کنند.یا ریما رامین‌فر در جواب رامبد جوان که از او پرسید: »چه کاری حاضر است برای شاد کردن کسی انجام دهد؟«
از تمایلش برای کتاب‌خوانی در یک کتابخانه گفت و مدتی بعد هم در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۹ کانون تهران حاضر شد و کتاب دعای موش کوچولو نوشته‌ کلرژوبرت را برای بچه‌ها خواند.برادران عالمیان (ملی پوشان تنیس روی میز) متعهد شدند هر کدام از یک بازیکن مستعد رشته تنیس روی میز حمایت کنند و بعدتر در یک گزارشی دیدیم که این اتفاق رخ داده است.
حال این مثال‌ها و نمونه ها ذکر شد تا یادآوری کنیم که هر قول یا وعده‌ای وقتی ارزشمند است که عملی و اجرایی شود و نتیجه آن را ببینیم والا در غیر این صورت هیچ ارزشی به غیر از انتشار چند کلمه در فضا ندارد.
حال که آقای قالیباف این طرح »نظارت میدانی« را انجام داده و در جای جای این سفر با انواع و اقسام درخواست‌ها و مشکلات روبرو هستند و خدا را شکر به شکل خوبی هم از این اتفاقات تصویربرداری می‌شود یک بخشی را در نظر بگیرند که مثلا ۳ یا ۶ ماه یا یکسال بعد، نتیجه پاره‌ای از این قول و قرارهایی که با مردم منطقه می‌دهند را در همین صفحه اینستاگرامشان منتشر کنند، تا مخاطبان در جریان روند آن قرار گیرند. تا مخاطب بداند که آیا مشکل حل شد یا خیر؟
به گزارش اراز آذربایجان به نقل از عصر ایران، اگر فقط این سفر امروز و قول و قرارهای آن را منتشر کنید برای خودتان کار کرده‌اید ولی اگر نتیجه عملی شدن و حل مشکلات را نشان دهید برای مردم آن منطقه کاری کرده‌اید. مسئله این است خدمت به خویش یا خلق الله؟ به همین سادگی.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


4 × = سی دو