نماينده مردم اروميه در مجلس:

نسخه دولت برای خروج مسکن از رکود چاره ساز نیست

نسخه دولت برای خروج مسکن از رکود چاره ساز نیست

گروه خبر:نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: کمیسیون عمران مجلس خروج مسکن از رکود را در دستور کار خود قرار داده است چرا که معتقد هستیم برای خروج مسکن از رکود نیازمند سناریوهای مختلف هستیم و دولت نباید تنها به افزایش سقف تسهیلات بسنده می‌کرد.
سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه، تأکید کرد: مسکن وارد چهارمین سال رکود خود شده است و این نگران‌کننده است. به همین منظور کمیسیون عمران مجلس درصدد است با ارائه پیشنهادهای مختلف مسکن را از این وضعیت خارج کند هر چند معتقد هستیم در خروج رکود بخش مسکن دولت می‌توانست بهتر عمل کند.
وی در پاسخ به این سؤال که در این بسته و یا پیشنهاد مجلس چه برنامه‌هایی دارد، گفت: در خروج مسکن از رکود نمی‌توان تنها به یک نسخه و یک سناریو بسنده کرد. بلکه باید با سیاست‌های متفاوت و مناسب و نسخه‌های به روز مسکن را از رکود خارج کرد. بهادری با اشاره به اینکه طی ۳، ۴ سال گذشته کاهش ساخت‌وساز باعث شده انبوه‌سازی از وضعیت چندان رضایت‌بخشی برخوردار نباشد، گفت: نباید بگذاریم انبوه‌سازی به ورطه نابودی کشیده شود. از اینکه فقط به فکر افزایش سقف تسهیلات باشیم و تنها راه خروج مسکن از رکود را پرداخت تسهیلات بدانیم چندان نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: تمام کارشناسان بر این باور هستند که ۳۰ درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن وابسته است بنابراین این حوزه در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیست و باید برای خروج از این وضعیت نهایت تلاش خود را انجام دهیم. بنابراین هم دولت و هم مجلس باید بسته‌ها و پیشنهادهای مناسبی را در این خصوص تدوین و ارائه کنند.وی تأکید کرد: سرمایه نیاز اولیه ساخت‌وساز است بنابراین باید انبوه‌سازان را به گونه‌ای تقویت کنیم که تمایل به ساخت‌وساز بیش از پیش افزایش یابد.
نایب رئیس کمیسیون عمران، اضافه کرد: وقتی عنوان می‌شود ۲۰۰ هزار واحد خالی سکنه در تهران وجود دارد نشان می‌دهد که نباید مشکلی از بابت کمبود اراضی مسکن در تهران داشته باشیم اما باید به این موضوع توجه کنیم که چرا این واحدهای مسکونی به فروش نمی‌رود.
وی ادامه داد: پس با تقویت سمت تقاضا و بالا بردن قدرت خرید متقاضیان این واحدهای مسکونی و یا واحدهای مسکونی در حال ساخت به راحتی به فروش خواهند رفت.
بهادری خاطرنشان کرد: باید نیاز بازار مسکن یک ارزیابی مجدد شود و نباید تنها به این موضوع بسنده کنیم که فقط با افزایش تسهیلات خرید می‌توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد، چرا که این نسخه به ۲۰ سال پیش بازمی‌گردد و تنها نمی‌توان با یک نسخه به فکر خروج مسکن از رکود بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


− 6 = سه