- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نزدیک ۲۰ درصد مدارس کشور به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد

Posted By admin On دی ۲۴, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۳۴ ق.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آراز آذربایجان-معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر نزدیک ۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر صبح چهارشنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال ۸۲ نزدیک ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی و مقام سازی بود اما این رقم امروز به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است و تلاش‌ها برای برچیده شدن کامل مدارس تخریبی ادامه دارد.
وی با اشاره به ساخت ۴۰ هزار کلاس درس در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس در دست احداث داریم که تا پایان سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی و بیش از ۲ میلیون متر مربع به بهره برداری می‌رسد.
رخشانی مهر با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ هزار کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز احداث شده است، ادامه داد: در چهار سال اخیر بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه‌ها تخصیص کامل گرفته شده و بین استان‌های کشور توزیع کردیم، گفت: آذربایجان غربی تحرک خوبی در جذب منابع خیرین داشته است و با اقداماتی که در دست انجام است افزایش سرانه مدرسه سازی در این استان مقدور می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: در مجموع ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد و برای توسعه فرهنگ کمک خیران در امر مدرسه سازی امسال، طرح آجر به آجر برای مشارکت همه مردم در ساخت مدرسه حتی با خرید یک آجر طراحی شده است.
رخشانی مهر در خصوص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس کشور گفت: در زمینه استاندارد سازی سیستم گرمایشی نیز در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۸۰ هزار کلاس درس نیازمند استاندارد سازی بود که امروز این تعداد به ۴۷ هزار کلاس درس کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه سهم استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد ارتقا یافته است و این موضوع نویدی بر تحول در ایمن سازی مدارس است، افزود: برای حل مشکلات گرمایشی ظرفیت مناسبی داریم و یک ظرفیت در قانون بودجه فراهم شده که حدود ۶۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و گاز برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی به ۱۰۰ هزار کلاس درس اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان نوسازی کشور برای بازدید از آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی مدارس آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های مدرسه سازی به آذربایجان غربی سفر کرده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9-%db%b2%db%b0-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d9%85%d9%82/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.