نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد عمومی در آذربایجان غربی وصول شد

نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد عمومی در آذربایجان غربی وصول شد

آرازآذربایجان،مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال ۱۹ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال درآمد عمومی در استان وصول شده که حدود ۹۵ درصد پیش بینی صورت گرفته است.
حبیب تربتی در جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی افزود: این رقم، ۸۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.
وی اضافه کرد: سهم وصولی درآمدهای مالیاتی از کل درآمدهای عمومی آذربایجان غربی در این مدت ۸۸.۱ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۷.۶ درصدی را در این حوزه نیز شاهد هستیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از کل درآمدهای وصولی استان در سال جاری، ۱۷ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال سهم مالیات، ۹۸۴ میلیارد رسال سهم گمرک، ۸۵۷ میلیارد ریال سهم فرماندهی انتظامی، ۲۳۴ میلیارد ریال سهم اداره کل استاندارد، ۱۵۹ میلیارد ریال سهم اداره کل ثبت‌اسناد و املاک بوده است.
تربتی ادامه داد: براساس مدل‌های اقتصادسنجی، پیش‌بینی می‌شود میزان تحقق در ماه‌های آتی و منتهی به پایان سال جاری افزایش یابد.
وی با اعلام اینکه وصول درآمدهای دستگاه‌های اجرایی تحت تأثیر یک سری بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از طرف دستگاه‌های ستادی و یا مواردی که در قوانین بودجه سنواتی لحاظ می‌شود دچار نوسان می‌شود، گفت: از دستگاه‌های اجرایی در استان درخواست شده تا مقدار برآورد درآمدهای عمومی برای سال آتی را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 16