مدير کار اشتغال اداره کل تعاون و رفاه اجتماعي استان:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت

گروه خبر: مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در استان کاهش یافته است.
به گزارش آراز آذربایجان، فرخی افزود: نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری ۹٫۵درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود ( ۱۰٫۹ درصد)، کاهش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری نیز ۱۰٫۲درصد بود، تصریح کرد: نرخ اشتغال در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود که ۲٫۱۳درصد بوده کاهش را نشان می دهد. وی یاد آور شد: رتبه استان نسبت به کشور در نرخ بیکاری طبق آخرین آمار ۱۷ گزارش شده است. فرخی بابیان اینکه مشارکت اقتصادی در کشور در تابستان ۴۱۰۴درصد بود، اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال جاری ۴۶٫۳ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود که ۴۶٫۷ درصد بوده تفاوت چندانی نداشته است.
مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در فصل بهار سال جاری نیز طبق آخرین آمار نیز ۴۵درصد بوده که نشان از افزایش مشارکت اقتصادی در تابستان نسبت به بهار سال جاری است.
فرخی یاد آور شد: رتبه استان در نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان نسبت به کشور رتبه ۳ بود.
وی ادامه داد: کرونا وتحریم در میزان اشتغال و بیکاری ها تاثیر گذاشته که دولت با ارائه تسهیلات و اجرای طرح های حمایتی در پی جبران این تاثیرات است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 11