مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان:

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۹٫۹ درصد رسید

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۹٫۹ درصد رسید

گروه خبر:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان ۹٫۹ درصد است، گفت: هم اکنون ۱۴۴ هزار نفر بیکار تحصیل کرده و غیرتحصیل کرده در آذربایجان‌غربی وجود دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، ابوالفضل عبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به بند یک سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دولت موضوع زیست بوم ملی اشتغال را پیش‌بینی کرده که براساس آن افراد بیکار، شاغلان با شغل‌های ناقص و ناپایدار، افراد ناامید از یافتن شغل، شاغلان کم درآمد و همچنین شاغلان غیررسمی را مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: اشتغال نیروی کار نیز با آموزش، ترویج، اطلاع‌رسانی، شناسایی و مشاوره امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف زیست بوم ملی اشتغال، بهره‌وری سرمایه است، افزود: در این رابطه تمامی واحدهای نیمه فعال تملک شده بانکی شناسایی و به چرخه تولید بازمی‌گردند و هم اکنون با دستگاه‌های اجرایی در حال مکاتبه است که ضمن فعالسازی ظرفیت اشتغال، نیروهای فعال نیز جذب شوند.
عبادی با اشاره به اینکه مشکل آن دسته از واحدهای تولیدی که با بانک مشکل دارند حل می‌شود، بیان کرد: همچنین مشکلات زیرساختنی شهرک‌های صنعتی حل می‌شود چون شهرک‌های صنعتی موظف هستند که پس از اینکه حداقل ۷۰ درصد زیرساخت‌های ایجاد واحد تولیدی فراهم شد، مجوز زمین در اختیار آنان قرار دهند تا سبب بروز مشکلات نشوند.
وی در ادامه با اشاره به سهم اشتغال استان، گفت: در سال گذشته ۳۳٫۱ درصد اشتغال از آن کشاورزی، ۲۵٫۴ درصد صنعت و ۴۱٫۵ درصد نیز برای خدمات بوده است و این آمار در مقایسه با سال ۹۸ نشان می‌دهد که سهم صنعت دو درصد افزایش و کشاورزی ۲٫۲ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان ۹٫۹ درصد است، بیان کرد: هم اکنون ۱۴۴ هزار نفر بیکار تحصیل کرده و غیرتحصیل کرده در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 11